Розповідь Поліщука В.М., про подорож до Франції (частина 1)

20 вересня 2018, 19:30

Цим літом я поїхав в гості до сина, який проживає в м. Гренобль (Франція). Добирався я туди прямим рейсом авіакомпанії МАУ із аеропорту Бориспіль до міста Женева. Дешевше було б летіти з пересадками до Ліона, але без знання іноземних мов ця поїздка при певних умовах могла б становити проблему.

В авіакомпанії МАУ, на відміну від деяких іноземних авіакомпаній, харчування на борту не включене у вартість квитка, а вартість продуктів, що продаються на борту літака, надзвичайно висока. Тому знаючи цю особливість, я заздалегідь запасся бутербродом, який не давав мені сумувати під час три часового перельоту.

Ще однією особливістю авіакомпанії МАУ є бажання заробити гроші на всьому. Наприклад, відносно недавно вони ввели онлайн реєстрацію, не провівши яку заздалегідь пасажир ризикує додатково сплатити 15 євро в аеропорту.

Милуватися альпійськими пейзажами почав ще під час зниження літака. Красиво дивитися зверху на гірські вершини, нічого не скажеш. Літак рейсу Київ – Женева прилетів в аеропорт Женеви в обідній час. Пройшовши відносно швидко паспортний контроль, і отримавши свій багаж, я вийшов в зал аеропорту, де мене вже зустрічав мій син Олег.

 

 

Зал аеропорту Женеви

 

Аеропорт Женеви розміщений на кордоні Швейцарії і Франції, тому має вихід не тільки в Швейцарію, але й окремий вихід у Францію.

По території Франції прокладена мережа безплатних і платних доріг, причому вони прокладені паралельно. Час поїздки із Женеви до Гренобля по платній дорозі становить приблизно 2 год. при вартості 20-25 євро і швидкості до 130 км/год, по безплатній – на годину довше при швидкості до 110 км/год.. Ми їхали по безплатній дорозі. Шлях проходив по території колишнього герцогства Савойя, яке існувало з 1416 р. по 1792 р. як незалежна держава і була розділена між Францією, Італією і Швейцарією. Під час руху нам зустрічались цікаві історичні споруди.

Недалеко від міста Ансі паралельно автомобільному мосту, по якому ми проїхали, через ущелину перекинутий і красивий вантовий пішохідний міст. Це відомий міст Pont de la Caille (Pont Charles-Albert), побудований в XIX ст. Міст Де-Ля-Кай (Pont de-la-Caille), підвісний міст, так само відомий під назвою міст Шарля-Альберта, один з найстаріших підвісних мостів. Він був побудований в 1839 році через річку Юсс інженером Белен (Belin). Однак, в 1929 році поряд був зведений інший, бетонний міст для поїздів, що з'єднують Ансі та Женеву, названий Pont Caquot. Але, залізницю по ньому так і не провели. У 1939 році його відкрили для автомобілів.

 

 

Місто Ансі ми проїхали без зупинки. Наступним місцем нашої зупинки було невелике місто Екс-ле-Бен, яке розташоване на березі чудового гірського озера і вважається одним із найбільш чарівних міст Франції.

 

В сам Гренобль ми приїхали вже пізно ввечері.

Гренобль (фр. Grenoble) - місто та муніципалітет на південному сході Франції, у регіоні Рона-Альпи, адміністративний центр департаменту Ізер і історичної області Дофіне.

Дофіне була незалежною державою, але в 1349 р. дофін В'єнський продав свою землю Франції з умовою, що всі нащадки французького престолу носитимуть титул Дофін.

 Гренобль розташований у підніжжя Альп, оточений гірськими масивами. У 1968 році в місті були проведені X Зимові Олімпійські ігри.

До визначних місць Гренобля відносяться:

- Бастилія - фортеця першої половини XIX століття на схилі однієї з навколишніх вершин з видом на Гренобль. Це одне з найбільш відвідуваних туристами місць у місті. До оглядових майданчиків, обладнаних на фортечних спорудах, 1934 року була прокладена лінія підвісної канатної дороги.

- Музей археології Сен-Лоран - тут зберігаються колекції знахідок різних археологічних експедицій. Установа розташована в будівлі бенедиктинської церкви XII століття.

- Будівля Гренобльського парламенту - тут засідав вищий судовий орган Дофіне, будівля споруджена між 1478 і 1539 роками.

- Музей Гренобля містить археологічні експонати з історії стародавнього Єгипту, Греції та Риму.

 

Вид на історичну частину Гренобля з мосту через річку Ізер.

 

Графіті Гренобля очевидно писалось із відомого українського прем’єр-міністра

 

Бобри в річці Ізер в історичному центрі Гренобля

 

Фортеця Бастилія на правому березі річки Ізер, була побудована в середині XIX ст. Однак ще в кінці XVI століття на цьому місці була побудована фортеця для захисту Гренобля від нападів. Ініціатором будівництва був герцог Франсуа де Бонн де Ледіг'єр, який захопив Гренобль і став його правителем. Все це відбувалося в період релігійних воєн, і сам герцог очолював армію гугенотів. Вежа була названа Бастилією на честь фортеці в Парижі, і далі ця назва закріпилася і за іншими оборонними спорудами, і за самим пагорбом.

Крім фортеці, герцог розпорядився відновити стіну фортеці - побудувати більш потужну на місці колишньої, яка була зведена ще римлянами. Нові зміцнення не тільки могли витримати серйозний натиск, з їх будівництвом ще й істотно збільшилася площа форту. Сьогодні від цих укріплень можна побачити тільки кілька фрагментів.

У XVII столітті Гренобльському фортеця могла бути укріплена відомим фортифікатором Себастьяном де Вобаном, який за свою кар'єру побудував і перебудував не одну фортецю у Франції. Але незважаючи на розроблений проект перебудови, роботи по її зміцненню не було здійснено. Був тільки побудований склад для пороху і виконані земляні насипи.

У XVIII столітті споруди на пагорбі Бастилія виявилися непотрібними і згодом закинутими. «Безгоспним» будовам було завдано збитків під час двох сильних повеней в першій половині сторіччя. Через приблизно сто років форт Бастилія знову знадобився французькій державі, тому на руїнах фортеці знову почалися будівельні роботи. Роботами керував військовий інженер, генерал Франсуа-Ніколя-Бенуа Аксо.

Фортеця Бастилія була військовим об'єктом до 1940 року. В даний час в ній розташовані центр сучасного мистецтва, ресторани, оглядовий майданчик, військовий музей. До фортеці можна дістатися на фунікулері за 5 євро або пішком.

 

 

Підйом на Бастилію на фунікулері

 

Вид на Гренобль із Бастилії.

 

Нічний Гренобль. Вид із Бастилії

 

Вид на гори із Бастилії

Каземати Бастилії, в яких була встановлена фортечна артилерія

 На Бастилію можна піднятись також по сходах і спеціально прокладеними доріжками, однак цей підйом займає більше часу і забирає багато сил.

Кінець частини 1.

 

 

доц. В.Поліщук

доц. М.Мотрич

Захисти дисертаційНабір на навчання (синій)_2015Регіональні навчальні заклади (синій)

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook