“Неможливий двигун”!

19 вересня 2018 року
університет Плімута (Великобританія)

 Британські фізики створюють “неможливий двигун”

 

Британські фізики розробляють аналог “неможливого двигуна” EmDrive, працюючи в рамках гранту, виділеного Управлінням перспективних дослідницьких проектів Міноборони США (DARPA). Про це повідомляє університет Плімута. 


Це пристрій являє собою конічну камеру-резонатор, до якої підключений потужний магнетрон – джерело мікрохвильового випромінювання. При певній геометрії цього конуса, даний пристрій буде загадковим чином рухатися в бік вузенької його частини з вкрай малою, але тягою, якщо всередині конуса будуть “гуляти” мікрохвилі.“Якщо наші ідеї будуть повністю реалізовані, то тоді для запуску супутників нам більше не буде потрібно палива. По суті, будь-який космічний корабель зможе рухатися в космосі, якщо у нього буде джерело струму. Міжзоряні польоти будуть відкриті для людства “, – заявив Майкл Маккаллох (Michael McCulloch) з університету Плімута (Великобританія). 

У 2001 році американський інженер-авіаконструктор Роджер Шоер заявив про створення двигуна EmDrive, який, як тоді заявили і як сьогодні продовжують вважати його опоненти, порушує всі відомі закони фізики.

Подібну поведінку EmDrive майже всі вчені вважали неможливим з точки зору законів фізики. Кілька років тому Маккаллох і його колеги запропонували “реалістичне” пояснення цьому “чудо-двигуну”, зв’язавши його роботу з іншою суперечливою річчю – так званим ефектом Унру.

Цей феномен був відкритий американським фізиком Вільямом Унру (William Unruh) в кінці 1970 років. Він являє собою пояснення того, чому існує сила інерції, і припущення, що вона має якусь “дискретну” природу, пов’язану з квантовими властивостями вакууму.

Унру показав, що предмет, який рухається з прискоренням, починає по-особливому взаємодіяти з вакуумом або іншим середовищем, через яке він рухається – якщо говорити просто, то навколишній простір стає “теплішим” для нього. Це тепло, або випромінювання Унру, “тисне” на рухоме тіло і змушує його знижувати швидкість.У двигуні Шоєр, як вважає Маккаллох, дане тепло буде по-різному взаємодіяти з фотонами мікрохвильового випромінювання, які відбиваються від вузьких і широких стінок конуса, якщо фотони володіють інерційною масою і швидкість світла може змінюватися всередині резонатора. Обидва цих припущення вкрай суперечливі з точки зору фізики.

Незважаючи на це, ідеї Маккаллоха привернули увагу чиновників з агентства DARPA, і недавно агентство виділило 1,4 мільйона доларів на строгу математичну і практичну перевірку теорій британського дослідника.

Іван Роговський

Захисти дисертаційНабір на навчання (синій)_2015Регіональні навчальні заклади (синій)

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook