Профорієнтаційна робота кафедри методики навчання та управління навчальними закладами

1 грудня 2017, 16:45

Правильно обрана людиною професія зумовлює моральне задоволення, позитивну самооцінку та високу продуктивність праці, адже улюблений, омріяний фах – це запорука успішного й щасливого життя.

Водночас, аналіз результатів анкетування студентів ОС «Магістр» галузі знань 07 «Управління та адміністрування» спеціальності 073 «Менеджмент» за спеціалізацією «Управління навчальним закладом», проведеного науково-педагогічними працівниками кафедри методики навчання та управління навчальними закладами на початку 2017-2018 навчального року показав, що студенти зробили вибір майбутньої професії управлінця в галузі освіти:

  • за інформацією на сайтах університету та кафедри – 52%;
  • за порадою друзів та родичів – 36%;
  • за результатами проведеної профорієнтаційної роботи в попередньому навчальному закладі – 9%.

Лише 3% студентів зробили свій вибір завчасно, знаючи сутність навчання на даній спеціальності та проаналізувавши пропозиції різних вищих навчальних закладів щодо майбутнього навчання.

Такі результати анкетування не випадкові, оскільки переважна більшість абітурієнтів обирають свій фах несвідомо. Вони не обізнані зі специфікою майбутньої професійної діяльності, не ознайомлені з програмою професійної підготовки фахівців за обраним фахом. Дуже часто, це призводить до того, що вже наприкінці першого року навчання деякі студенти втрачають мотивацію до навчальної діяльності, переводяться на заочну форму навчання тощо. Наслідком такої ситуації є перенасичення ринку праці фахівцями «модних» спеціальностей; зайва витрата коштів на підготовку фахівців, які не працюватимуть надалі за обраним фахом; ускладнення педагогічної діяльності викладачів вищої школи, які мають працювати з немотивованою аудиторію та витрачати додаткові сили на пошук різних засобів мотивування студентів до навчально-пізнавальної діяльності.

З огляду на це, кафедра методики навчання та управління навчальними закладами залучає до профорієнтації студентів денної та заочної форм навчання.

Зокрема, студенти групи УНЗ-16001м, переважна більшість яких вступили до магістратури гуманітарно-педагогічного факультету Національного університету біоресурсів і природокористування України після закінчення Київського професійно-педагогічного коледжу імені Антона Макаренка, уже давно визначилися та обрали свою майбутню професію, і демонструючи власний приклад, здатні мотивувати учнівську аудиторію.

Під час проходження виробничої (переддипломної) практики вони розробили презентацію спеціальності і кафедри та виступити з нею в кількох навчальних закладах.

Зокрема, Олександр Думишинець, який працює вчителем інформатики у Спеціалізованій школі № 129 м. Києва з поглибленим вивченням англійської мови, розповів учням старших класів про відкриті спеціальності на гуманітарно-педагогічному факультеті.

Вікторія Трикіша, яка працює майстром виробничого навчання, проінформувала учнів Київського професійного коледжу з посиленою військовою та фізичною підготовкою про можливості здобуття вищої освіти в Національному університеті біоресурсів і природокористування України, роботу гуманітарно-педагогічного факультету і кафедри методики навчання та управління навчальними закладами.

Руслан Альмужний та Роман Романчук надали випускникам Київського професійно-педагогічного коледжу імені Антона Макаренка інформацію про умови вступу та вимоги до абітурієнтів університету.

Залучення студентів до профорієнтаційної роботи показало, що учні можуть почути не тільки кваліфіковані відповідіта ознайомитися з дисциплінами, які вивчають на різних курсах навчання, а й більш відкрито поспілкуватися з ними щодо проведення дозвілля, організації спортивних секцій, творчих студій, оздоровлення, побуту, студентського самоврядування тощо.

Людмила Білан,
Доцент кафедри методики навчання та
управління навчальними закладами

Захисти дисертаційНабір на навчання (синій)_2015Регіональні навчальні заклади (синій)

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook