Освіта повинна бути орієнтована на майбутнє

29 листопада 2017 року

     28 листопада гуманітарно-педагогічний факультет знову став площадкою підвищення педагогічної майстерності для викладачів університету. Цього разу кафедра методики навчання та управління навчальними закладами запропонувала нашим колегам авторський проект – школу педагогічної майстерності завідувача кафедри Василя Ковальчука. Її слухачів – викладачів і молодих, і вже досвідчених – вітав декан факультету Василь Шинкарук. Потому вони спільно із спікером Василем Ковальчуком занурилися у виклики, що нині постали і будуть надалі поставати перед освітою. І в підтвердження того, що освіта повинна бути орієнтованою на майбутнє, він навів твердження Д.Дьюї. Тож як зробити, аби освітянам іти не просто в ногу з часом, а на випередження? Відповідь: готувати молодь до самоосвіти, самонавчання і критичного мислення, розвивати культуру самостійного пізнання та формувати творчу особистість. Василь Ковальчук зазначив і про основні вміння, якими повинен володіти фахівець у XXI столітті. Серед відомих – комунікативні навички, творче і критичне мислення, гнучкість, відповідальність тощо – він окремо виділив підприємницькі здібності, які поповнили зазначений перелік зовсім нещодавно. І власне все це мають формувати і розвивати в особистості кожного студента саме викладачі. Відповідний інструментарій буде надано у наступних семінарах школи.

    Після короткої теоретичної частини слухачі спробували розібратися, які сьогодні існують проблеми в освіті з точки зору викладачів, студентів та адміністрації. Випадковим жеребкуванням всі вони були поділені на три команди. Першою свої напрацювання представила команда викладачів, яка спробувала за відведений їм час поставити себе на місце сучасного студента і мислити, як він. Отож, серед ключових освітніх проблем, вони назвали зменшення кількості тих, хто отримує стипендію у зв’язку з новаціями у стипендіальному забезпеченні, нарікання на постійний контроль з боку викладачів, кураторів та соціально-побутові умови в гуртожитках.

    Проблеми із матеріально-технічною базою і в зв’язку із цим неможливість у повній мірі реалізовувати освітні завдання, не завжди наявна можливість для самоосвіти та стажування, хоча власне бажання і стремління з боку викладача є, обмежена участь самих педагогів у коригуванні освітніх стандартів – ось декілька з тих проблем освіти, на яких зосередила свою увагу інша команда «Викладачі».

     Точку зору останньої команди «Адміністрація», в яку за збігом обставин потрапив начальник планово-фінансового відділу Олег Бронін, висловив саме він. Основна проблема, за його словами, – це фінансування освіти. Звісно, від нього залежить і поліпшення матеріально-технічної бази, і зарплати (хоча завдяки постійній турботі ректора Станіслава Ніколаєнка у нас ситуація з цим набагато краща, ніж у решти) і багато іншого. У той же час, у формулу, за якою плануються бюджетні кошти для конкретного вишу, закладені також показники якості освіти. А це вже – пряма задача кожного викладача. Крім цього, ще й виконання госпрозрахункових робіт, держбюджентих наукових тематик, збільшення контингенту студентів.

     Потому команди спільно із модератором обговорили висловлені ними тези.

 

 

     Завершився перший семінар розглядом основних аспектів особистісно-орієнтованого навчання.

Ольга Наконечна

Набір на навчання (синій)_2015Захисти дисертаційРегіональні навчальні заклади (синій)

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook