Відбувся науково-методичний семінар за результатами проекту «Англійська мова для університетів»

13 жовтня 2017, 10:15

Із 2014 року Британська Рада спільно з Міністерством освіти та науки України проводили глибинне допроектне дослідження в університетах всієї країни, щоб оцінити сучасний стан викладання англійської мови, а також роль і статус англійської мови в цих установах. Дослідження зорієнтоване на три ключові аудиторії: викладачів англійської мови професійного спрямування й англійської мови для загальних академічних цілей; викладачів фахових дисциплін, які планують викладати чи проводити дослідження англійською мовою або ж співпрацювати з міжнародними партнерами; і спільноту студентів, яким потрібно розуміти англійську мову для вивчення певних дисциплін або ж для досягнення цілей, визначених у їхньому університеті.

Безумовно, володіння англійською мовою визнане базовим життєвим умінням ХХІ століття. Англійська дає людям можливість працювати зі значно ширшим розмаїттям інформації, ознайомлюватися із більшою кількістю поглядів, аніж це можна було би зробити тільки рідною мовою. Проект Британської Ради «Англійська мова для університетів» уже розпочав впроваджувати значні, сталі та позитивні зміни у викладанні та вивченні англійської мови в університетах України. Це, відповідно, підвищить загальний рівень володіння англійською мовою серед дорослого населення й покращить добробут України, її здатність адаптуватися та вступати у взаємозв’язок із зовнішнім світом.

У 2017 році Британська Рада завершила детальне допроектне дослідження в 15 класичних і технічних університетах. Його результати та рекомендації передано представникам Міністерства освіти і науки України, ректорам, керівництву вищого рівня та викладачам університетів, які взяли участь у дослідженні.
На науково-методичному семінарі, який відбувся 12 жовтня 2017 року,  колективи кафедр англійської мови для технічних та агробіологічних спеціальностей, англійської філології, романо-германських мов та перекладу обговорили результати цього дослідження.
Під час дискусії було наголошено, що для покращення рівня володіння та викладання англійської мови необхідно переглянути навчальну програму, збільшити кількість годин та років навчання, відведених на викладання англійської мови, організацію професійного розвитку викладачів як англійської мови, так і фахових дисциплін англійською мовою, та підняти обізнаність щодо міжнародних стандартів володіння мовою, зменшити розмір груп (до максимум 15 студентів), застосовувати більш сучасні методичні підходи, використовувати сучасні автентичні матеріали із англійської мови професійного спрямування з технічною підтримкою від
міжнародних видавництв. Окрім того, університети мають створювати і популяризувати більше можливостей для міжнародного обміну. Університети та викладачі повинні шукати способи спілкуватися з англомовними людьми (не обов’язково носіями мови) через проведення англомовних розмовних клубів і використання технологій, наприклад, Skype. Зокрема, можна заохочувати спілкування зі студентами тієї ж спеціалізації з інших країн.

Сподіваємося, усі ці рекомендації візьме керівництво до уваги (у тому числі й нашого університету) та вже дуже скоро рівень викладання та володіння англійською мовою значно підвищиться.


Наталія Яременко,
доцент кафедри англійської мови
для технічних та агробіологічних спеціальностей

Захисти дисертаційРегіональні навчальні заклади (синій)Набір на навчання (синій)_2015

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook