Школа молодого педагога: викладачі університету удосконалюють педагогічну майстерність

7 вересня 2017 року

7 вересня у перший тиждень нового навчального року викладачі університету, чий стаж науково-педагогічної роботи не перевищує трьох років, на декілька годин перетворилися на студентів: сіли за парти і лави і в рамках «Школи молодого педагога», що діє вже не перший рік, опановували ази педагогічної майстерності.

     Вітаючи слухачів школи, ректор університету, доктор педагогічних наук, професор кафедри педагогіки Станіслав Ніколаєнко звернувся до побажань-закликів, які адресували своїм студентам викладачі кращих вишів світу. Наскрізна теза – вчитися мислити і оцінювати самостійно, критично. Виховувати це у студентів та бути самим такими – ось до чого закликав присутніх Станіслав Миколайович. Адже тільки так можна досягти успіху. Не боятися висловлювати свою думку, ідеї і, врешті-решт, говорити, бо це – запорука поступу і прогресу, руху вперед. А ще ректор навів декілька тез зі «Ста порад вчителеві» Василя Сухомлинського, які імпонують особисто йому і які наслідує. Отож, щоби зацікавити студента, треба обов’язково його здивувати. А виховуючи, робити це так, щоб людина не відчувала, що її виховують. Не оминув Станіслав Ніколаєнко і стану справ в університеті та повідомив, що для підтримки молодих викладачів, які тільки прийшли працювати, діє 30% доплата до заробітної плати. Ректорат і надалі продовжує вивчати можливості будівництва житла для викладачів. Не дивлячись на певні труднощі, варіанти таки є, зазначив ректор. Головна ж вимога до тих, хто передає свої знання і вміння наступним поколінням фахівців, – це бути не просто професіоналом своєї справи, а ще й дисциплінованим.

     Потому слово взяли спікери. З нормативною базою, що стосується освітнього процесу, ознайомила начальник навчального відділу Оксана Зазимко. В її презентації були всі необхідні документи, які так чи інакше регламентують викладацьку діяльність. Це і зміни, пов’язані з новим Законом про вищу освіту, графік навчального процесу, поняття екзаменів і заліків та екзаменаційної сесії, стандарти вищої освіти, перелік спеціальностей, за якими здійснюється підготовка фахівців, нормативи робочого часу викладача, стипендіальне забезпечення, підвищення кваліфікації тощо.

  

    Декілька порад молодому викладачеві (саме під такою назвою звучала наступна доповідь) про те, як мотивувати студента до навчання дала доцент кафедри соціальної роботи та психології Людмила Омельченко. За її словами, шляхами формування мотивації є поєднання теорії з практикою, створення ситуації успіху, формування перспектив майбутнього, власний приклад викладача.

  

     А старший викладач кафедри соціальної педагогіки та інформаційних технологій в освіті Артур Кочарян запропонував конкретні інформаційно-комунікаційні засоби, які допоможуть вирішити питання, що турбують нинішніх студентів: пошук інформації, страх неконкурентоздатності, оперативний зв’язок із наставником або викладачем, дотримання режиму праці і відпочинку.

     Як і завше, семінар став своєрідною площадкою для інтеракції, адже слухачі адресували спікерам чимало запитань, які навіть виходили за рамки тематики семінару, але турбують не одного молодого викладача. Звісно, жодне із них не залишилося без уваги і відповіді.

     А на завершення з уст учасників лунали слова подяки організаторам школи - гуманітарно-педагогічному факультету і кафедрі педагогіки - і спікерам, а також пропозиція вручати слухачам відповідні сертифікати із зарахуванням їх до особистого рейтингу як додатковий і вже зовнішній стимул відвідування таких заходів.

Ольга Наконечна

 
 

 
Набір на навчання (синій)_2015Захисти дисертаційРегіональні навчальні заклади (синій)

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook