Першу сторінку студентського життя перегорнуто…

26 червня 2017 року

Майже непомітно пройшов перший місяць літа і так само непомітно спливли два тижні навчальної (ознайомчої з фаху) практики для студентів-першокурсників гуманітарно-педагогічного факультету, спеціальності 231 «Соціальна робота».

Навчальна (ознайомча з фаху) практика проходила на базі дошкільного навчального закладу «Яблучко», що розташований в с. Новосілки, Києво-Святошинського району Київської області. Упродовж усього часу студенти-практиканти сумлінно ставилися до виконання усіх завдань, брали активну участь у культурно-масовому житті закладу та, звісно, з ентузіазмом працювали з малюками.

 

Було проведено багато екскурсій, повчальних лекцій, спортивно-розважальних ігор, квестів, конкурсів, годин спілкування («Приємні слова», «Права дитини в сюжетних казках») та діагностичних методик («Намалюй дерево», «Неіснуюча тварина», «Я в садку», методика на визначення самооцінки, на вивчення емоцій за допомогою карток та кубиків тощо), прочитано терапевтичні казки для невпевнених в собі, тривожних, несамостійних діток... Студенти тісно співпрацювали чи не з усім педагогічним колективом ДНЗ «Яблучко» та повсякчас зверталися за порадами чи просто поділитися враженнями. Особливо активно юні практиканти переймали досвід від соціального педагога закладу, людини, яка, як і вони самі, є фахівцем у сфері саме соціальної роботи. А так як головним завданням соціального педагога/працівника у дошкільному навчальному закладі є діагностування поведінки дітей у групі, аналіз їхніх комунікативних та адаптивних навичок, то майбутні соціальні працівники, перш за все, зверталися за порадами до соціального педагога, який тут і психолог, і соціальний працівник.

Вони проводили різноманітні тести, використовували нові, а також перевірені часом методики. Починаючи від елементарних тестів на сприйняття кольору та форми чи казкотерапії для ясельних груп і закінчуючи соціометричними дослідженнями для випускників садка. Усе це допомогло краще познайомитися із вихованцями та сформувати уявлення про те, із чим має справу працівник соціальної сфери у дошкільному навчальному закладі. Враховуючи екологічну та соціальну ситуації в нашій країні, варто зазначити, що потреба у працівниках цього профілю зростає, так як з’являється все більше категорій населення, що потребують допомоги у соціальній сфері, у тому числі дітей. Це діти із різними видами девіантної поведінки, діти, що мають фізичні особливості розвитку, діти із педагогічною занедбаністю, ті, що мають проблеми із соціалізацією тощо. Цей список, на жаль, можна ще довго продовжувати, проте доцільніше буде зазначити, що шляхи вирішення такого роду проблем існують і поповнюються, розширюються та поглиблюються. Отож, у закладі лише невеликий відсоток дітей ті, що потребують особливої уваги з боку фахівців у соціальній сфері. А все тому, що педагогічний колектив ДНЗ «Яблучко» прикладає неабияких зусиль для виховання та розвитку дітей. Дякуючи таким людям, які, по суті, є справжніми альтруїстами, дуже добрими, творчими та готовими іти назустріч система дошкільної освіти постійно розвивається. Цей заклад (якому уже більше 50 років!) має свою історію, але найголовніше, що крізь усі роки вони пронесли головну якість – любов до дітей! Тому, без перебільшення можна сказати, що проходити практику в цьому закладі справжній подарунок долі.


Для студента практика – це основний інструмент, що сприяє успішному опануванню фаху, ще один важливий щабель на шляху до професіоналізму. І нашим практикантам дійсно сподобалося перетворювати набуті теоретичні знання у реальну діяльність, особливо, враховуючи те, що вони знаходили час ще і для творчості. Так, так, команді практикантів на чолі із музичним керівником Кузьменчук В. О. закладу спало на думку підготувати невеличку виставу «Легенда про Україну» для колективу ДНЗ та діток, щоб показати, наскільки надихаючою є праця педагогів у «Яблучку». Отож, студенти вирішили зосередити увагу на патріотичному аспекті і виникла ідея виступити із «Легендою про Україну». А, так як часу на підготовку у майбутніх соціальних працівників було небагато, працювати над виставою треба було чи не кожного дня. І, на щастя, спільні зусилля були витрачені недарма. Уже 22 червня відбулася прем’єра «Легенди про Україну», де студенти відкрили свої артистичні здібності. «Особливо приємно було бачити, що дітям та нашим керівникам сподобалося, а також чути схвальні коментарі від наставників», - діляться враженнями студенти. Адже і справді, таке патріотичне, натхненне дійство, віддача, з якою працювали студенти, не могло залишитися без уваги. Очі керівників блищали від сліз, адже було зрозуміло, що коли є така молодь, у нашої країни є майбутнє.

Із звіту студентів-практикантів:
Інна Різник: «Завдяки практиці я поглибила психолого-педагогічні та фахові знання про роботу соціального педагога та соціального працівника, збагатила свій педагогічний досвід. Я навчилася планувати роботу, цілеспрямовано відбирати організаційно-методичні засоби, прийоми організації навчально-виховного процесу, створення умов для цікавого змістовного життя дітей в ДНЗ».

Лук’янчук Вікторія: «Щоб бути кваліфікованим фахівцем у соціальній сфері, потрібні знання з антропології, біології, анатомії та фізіології людини, психології, педагогіки, екології, інформатики, гігієни, валеології… У результаті проходження практики я отримала неоціненний досвід, який знадобиться мені у майбутньому…»

Горбушова Анна: «Педагогічні якості спрямовані на створення соціальним працівником образу особистої привабливості: він досягається за рахунок оптимізму, комунікабельності, зовнішності, красномовства, перцептивності, ґрунтовності… Під час виконання своїх обов’язків, старалася відповідати моделі фахівця, якому притаманні людяність, висока внутрішня культура, високі професійні якості… Морально-етичними

якостями соціального працівника мають бути: чесність, доброта, альтруїзм, терплячість, справедливість, тактовність, емпатійність, скромність, відповідальність, відвертість, гідність, уважність, віра в людину».

Піскун Таїсія: «Навчальна практика надає безцінний досвід… виступає одним із найважливіших складових навчального процесу… Можу точно сказати, що проходження практики відбулося для мене настільки весело та цікаво, що я буду це пам’ятати дуже довго і спогади будуть лише приємними…».

Шолудько Наталія: «Соціальний працівник взаємодіє з великою кількістю джерел, причому з багатьох галузей: отримує юридичну інформацію, економічну, медичну, соціальну, педагогічну… Соціальна робота невідривна від суспільства і спрямована на усі його проблемні прошарки. Тому необхідність у соціальній роботі існуватиме доки існує суспільство, навіть за найвищого його розквіту, не кажучи вже за суспільство у кризовій ситуації…»

Найвищою нагородою для студентів були вигуки: «Нарешті Ви прийшли!». І десятки маленьких ручок обхоплювали практикантів своїми обіймами. Такі бажані, теплі, задушевні моменти у їх житті… А ще розчулювали і перехоплювали подих пошуки «своїх» упродовж «Легенди про Україну». Величезне задоволення на личках, коли відшукали, впізнали, бо полюбили…

Перегорнуто першу сторінку студентського життя і вона запам’ятається цій групі майбутніх соціальних працівників надовго.


Вікторія Мацола, студентка першого курсу, спеціальності «Соціальна робота»,
Тамара Ковальчук, керівник навчальної (ознайомчої з фаху) практики

 

Регіональні навчальні заклади (синій)Набір на навчання (синій)_2015Захисти дисертацій

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook