Дискусія з актуальних проблем законодавчого забезпечення розвитку післядипломної освіти в умовах освітньої реформи

21 березня 2017 року

     16 березня 2017 року відбулося засідання круглого столу «Законодавче забезпечення розвитку післядипломної освіти в Україні». Він став продовженням дискусії, започаткованої Радою ректорів (директорів) Українського відкритого університету післядипломної освіти ВГО «Консорціум закладів післядипломної освіти» під час круглого столу «Нормативно-правове забезпечення діяльності закладів післядипломної освіти».
     Тон розмови задав голова Ради ректорів Українського відкритого університету післядипломної освіти Віктор Олійник, який висловив стурбованість тим, що до сьогодні в законі України «Про вищу освіту» не відведено належного місця системі післядипломної освіти: не узаконено жодних стандартів, не затверджено концепції розвитку освіти для дорослих. Зараз перед інститутами стоять завдання диверсифікації надання цих послуг. І якщо більшість інститутів післядипломної освіти займаються тільки підвищенням кваліфікації, то в НУБіП давно зрозуміли: без магістерських програм, підготовки аспірантів, а тим більше без кафедр, функціонування такого інституту було б нераціональним.
     У теперішніх умовах споживачі послуг, як наголошував пан Олійник, повинні самостійно обирати для себе той чи інший навчальний заклад, де вони зможуть в повній мірі здобути нові знання, підвищити свій професійний рівень.
     Директор інституту модернізації змісту освіти МОН Григорій Науменко акцентував увагу на взаємодії інститутів післядипломної освіти із регіональними територіальними громадами. Висловив категоричну незгоду з тим що, ліцензії на підвищення кваліфікації є безстроковими.
     Нагадаю, наш інститут пройшов процедуру переліцензування і продовжив термін дії ліцензії з підвищення кваліфікації до липня 2023 року.

     Директор центрального інституту педагогічної освіти Тамара Сорочан зосередилась на переході до гнучкої системи післядипломної освіти, поєднанні формальної, неформальної та іноформальної освіти тощо. На підвищенні кваліфікації повинні працювати найбільш кваліфіковані науково-педагогічні працівники.
     Ми на власній практиці переконуємося, що не завжди той викладач, який успішно справляється із викладанням на бакалавраті, буде належним чином відпрацьовувати на програмах здобуття другої вищої освіти. Дуже часто доводиться заміняти тих науково-педагогічних працівників, які до кінця не усвідомлюють, що перед ними в аудиторії не вчорашні старшокласники, а самодостатні люди, які вже здобули одну-дві вищі освіти, їх навчали досвідчені професори, а тому їм є з ким порівнювати.
     Піднімалось і питання підготовки андрагогів-викладачів, які б професійно викладали на підвищенні кваліфікації. 
     Вже більше п’яти років готується Закон України «Про післядипломну освіту», проте наразі немає жодної надії, що він буде прийнятий найближчим часом. Тому дирекції ННІ післядипломної освіти, завідувачам кафедр необхідно вишукувати нові цікаві форми освіти для дорослих, завойовувати свого слухача, розширювати контингент студентів на програмах здобуття другої вищої освіти, зосереджуватись на комерційних проектах, що дасть змогу суттєво поповнити спецфонд університету.
     І головне: відчувати свою нішу у корисних справах університету, не зупинятись на досягнутому, бути лідером серед інститутів післядипломної освіти.  

Марія Кулаєць,
директор ННІ післядипломної освіти 

Захисти дисертаційРегіональні навчальні заклади (синій)Набір на навчання (синій)_2015

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook