Проведені відкриті лабораторні заняття з дисципліни "Патофізіологія тварин"

22 листопада 2016, 10:00

21 листопада 2016 р. доцентом кафедри фізіології, патофізіології та імунології тварин Даніловим В.Б. та старшим викладачем Харкевичем Ю.О. були проведені відкриті лабораторні заняття зі студентами ІІ курсу 9 та 7 груп скороченого терміну навчання. Заняття, як завжди, проходили у невимушеній формі, що дало можливість студентам максимально проявити свої здібності до логічного мислення та аналізу при виконанні поставлених перед ними запитань по темі.
Теоретична частина занять розпочиналась з невеликого екскурсу у суть проблематики, яка вивчається. Так, студентам 9 групи, яким проводили лабораторне заняття за темою «Зміни роботи серця при порушенні його автоматизму, збудливості, провідності та скоротливості», було згадано, що патологія системного кровообігу  охоплює порушення діяльності серця і судин,  призводить до зниження кровопостачання тканин і органів і, як наслідок, до зниження забезпечення тканин киснем, поживними речовинами, гормонами, виведення з них  продуктів  обміну. 

Також були коротко охарактеризовані прояви порушення серцевої діяльності за її недостатності (порушення автоматизму, збудливості, провідності та скоротливості серцевого м’яза). Практична частина заняття полягала у виконанні студентами практичних завдань на жабах згідно плану проведення заняття та обговорення їх результатів з аналізом отриманих даних.


Тема лабораторного заняття студентів 7 групи стосувалася патофізіології системи дихання та мала назву «Вплив гідротораксу на зміну дихання». На початку лабораторного заняття було обговорено, яку роль в організмі тварин виконує система легеневого дихання, механізми його регуляції, а також причини, ознаки та наслідки недостатності системи зовнішнього та внутрішнього дихання. Для унаочнення теоретичного матеріалу студентам були продемонстровані відеоматеріали по згаданій проблематиці.


Практична частина заняття передбачала проведення на кролику досліду з моделювання експериментального гідротораксу, який впливає на зміну системи дихання та призводить до тахіпное. Практична постановка експерименту викликали жваву дискусію серед студентів, що у кінцевому результаті дозволило кожному присутньому наочно переконатися у правильності чи хибності тих чи інших тверджень стосовно даної патології та її впливу на дихання тварини.


Загалом, лабораторні заняття були проведені на достатньому методичному рівні, із використанням лабораторних тварин та додаткових презентативних матеріалів. Також була досягнута основна ціль будь-якого лабораторного заняття – закріпити на практиці у студента здобуті ним теоретичні знання.

А. Мазуркевич

 


Захисти дисертаційРегіональні навчальні заклади (синій)Набір на навчання (синій)_2015

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook