Професія соціального педагога актуальна: продовжуємо профорієнтаційну роботу

13 березня 2016, 12:56

На кафедрі соціальної педагогіки та інформаційних технологій в освіті гуманітарно-педагогічного факультету профорієнтаційна робота ведеться постійно, упродовж цілого року і проходить під гаслом «Університет чекає на Вас».

Упродовж останнього часу 13 студентів-першокурсників групи СП-1501 (куратор Т. І. Ковальчук) гуманітарно-педагогічного факультету ОС «Бакалавр», спеціальності «Соціальна педагогіка» проводили профорієнтаційну роботу у своїх рідних школах. Сесія дещо призупинила цей надзвичайно важливий для нашого університету і для кожного студента педагогічний почин, через який наші студенти починають усвідомлювати себе педагогами. На канікулах профорієнтація продовжувалася – п’ятеро студентів мали завдання завітати у свої ЗНЗ з новими буклетами про університет, факультет і кафедру, відеоматеріалами та презентаціями. Нещодавно Каюченко Світлана та Заробова Тахмина побували в Мархалівській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів Васильківського району Київської області. Розповіли про історію університету, гуманітарно-педагогічний факультет, навчання на ньому, культмасові заходи, які тут відбуваються, поділилися своїми враженнями про навчання і дозвілля.

 

Отже, важливою складовою профорієнтаційної роботи кафедри є залучення до неї наших студентів. Від того, наскільки подобається їм навчання, наскільки вони зацікавлені у здобутті майбутньої професії, наскільки почуваються комфортно на гуманітарно-педагогічному факультеті великою мірою залежить їхня профорієнтаційна діяльність, а отже і набір майбутніх студентів. Тому окрім педагогів нашої кафедри, студенти факультету є одними з головних дійових осіб профорієнтаційної роботи. Кожен студент, який веде профорієнтаційну роботу у своїй рідній школі, має презентацію про університет, відеоматеріали про гуманітарно-педагогічний факультет та буклети, що роздаються кожному майбутньому абітурієнтові.

Створені на нашому факультеті буклети знайомлять учнів з соціально-педагогічною практикою на факультеті – важливою складовою навчально-виховного процесу, в ході якої відбувається поєднання і реалізація отриманих студентами теоретичних знань, а також з базами практичного навчання. Наш факультет дає можливість отримати якісні знання і набути вмінь проводити соціальну роботу з різними верствами населення, проявити свої таланти, брати участь у роботі студентської організації НУБіП України. «Якщо ти щирий, гуманний, доброзичливий, комунікабельний, відвертий, оптимістичний, толерантний, відповідальний, тактовний, креативний і вмієш слухати, то професія соціального педагога – твоє покликання», – під таким гаслом працюють студенти групи СП-1501.

Серед заходів із організації профорієнтаційної роботи важливою є підготовка друкованої продукції та закріплення інтересу студентів (а через них і учнів) до майбутньої професії. Над цим працюють всі наші НПП. На пошуковому етапі професійної орієнтації учнів у школі візити студентів-інформаторів дуже важливі. Така професійна консультація передбачає надання допомоги конкретній особистості при виборі професії з урахуванням індивідуальних особливостей особистості на основі знань про її інтереси і нахили, уявлень про професії. Студенти групи СП-1501 гуманітарно-педагогічного факультету намагалися сформувати у старшокласників своїх рідних шкіл вміння зіставляти особистісні якості, властивості і характеристики з вимогами професії соціального педагога. Для них це перший практичний педагогічний досвід роботи з учнями. Першокурсники дуже відповідально віднеслись до поставленого деканатом завдання.

Вони хотіли кожному учневі, майбутньому абітурієнтові, донести всю інформацію про наш університет, факультет і кафедру, про те, яку користь суспільству і їм як працівникам соціальної сфери приноситиме у майбутньому їхня професійна діяльність. Варто зауважити, що найбільше цікавить учнів інформація про творчі колективи та спортивно-масову роботу в університеті. І це недивно. Адже крім рутинної навчальної діяльності молодь цікавлять можливості проведення свого вільного часу і те, яким буде їхнє університетське дозвілля. Не зайвим буде сказати, що абітурієнтів цікавили іспити ЗНО, які необхідно здати та прохідні бали для вступу на бюджет. Неодноразово лунали запитання про можливість практики за кордоном.

Як майбутніх студентів, учнів хвилювали особливості переходу від шкільного життя до студентського, складнощі адаптації до навчального процесу в університеті. Звичайно, їх цікавили й особливості студентського життя не лише на парах, а й у позааудиторний час та умови проживання в гуртожитку.
Розмови велися про важливі знання, вміння оцінювати свої здібності, вміння зіставляти особистісні якості з вимогами професії соціального педагога. «Хочу. Можу. Треба.» – професія соціального педагога цікава і приваблива, доступна і посильна, має попит на ринку праці. Обговорювалося 19 посад, що обиратиме майбутній соціальний педагог. Адже дуже важливою є попередня поінформованість учня про перспективи обраної професії, яка користується попитом на ринку праці й існує вірогідність працевлаштування після отримання професійної освіти.

Формування ціннісних орієнтацій молоді у професійному самовизначенні вустами студентів, які вчора були такими ж учнями – один із найефективніших шляхів реалізації завдань профорієнтаційної роботи.
Були плідні розмови про перехід від учнівської до студентської лави, про важливі і дріб’язкові хвилювання упродовж вступної кампанії, проблеми адаптації в університеті, неперевершені творчі колективи та спортивні секції, які функціонують у нашому університеті… Навряд чи зміг би науково-педагогічний працівник так відверто і чесно поговорити про недавно пережите і набуте, застерегти від відомих тільки абітурієнтам огріхів, яких можна було б уникнути…

Всіх потішили і здивували презентація про університет, відеоматеріали про факультет, наші буклети, які для когось можуть стати чудовим дороговказом у майбутнє...

Учні старших класів всіх загальноосвітніх навчальних закладів, де побували студенти-першокурсники, були задоволені та зацікавлені новою інформацією.

Отже, профорієнтація – це робота, яка має вестися впродовж року. Маємо сподівання на відверте і результативне спілкування студентів й учнів упродовж зимових канікул. Очікуємо на його плідний результат – набір студентів на навчання за напрямом підготовки «Соціальна педагогіка», «Філологія», «Переклад», «Педагогіка вищої школи», «Управління навчальними закладами» влітку 2016. Майбутні соціальні педагоги роблять велику справу, запрошуючи на навчання за всіма напрямами та спеціальностями гуманітарно-педагогічного факультету і рідного університету. Учні цікавилися факультетами та спеціальностями, які є в університеті, можливостями, які він надає. Враховуючи всю географію, де була проведена профорієнтаційна робота (Київщина, Рівненщина, Вінниччина, Чернігівщина, Черкащина, Дніпропетровщина), можна сміливо сказати, що наш університет – один з найкращих в Україні – в цьому році поповниться абітурієнтами з усіх куточків нашої держави.

Першокурсники висловлюють глибоку вдячність деканові гуманітарно-педагогічного факультету – професору Шинкаруку Василю Дмитровичу за підтримку і надану можливість побувати у рідному домі і школі.

Тамара Ковальчук,
кандидат педагогічних наук,
доцент кафедри соціальної педагогіки
та інформаційних технологій в освіті,
куратор групи СП-1501

 

Набір на навчання (синій)_2015Захисти дисертаційРегіональні навчальні заклади (синій)

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook