«Конфліктні ситуації в туризмі та їх унеможливлення»: відбувся науково-практичний семінар на кафедрі готельно-ресторанної справи та туризму
Кафедрою готельно-ресторанної справи та туризму ННІ неперервної освіти і туризму ініційовано та проведено трьох денний науково-практичний семінар для освітян, здобувачів вищої освіти та суб’єктів туристичного бізнесу на тему «Конфліктні ситуації в туризмі та їх унеможливлення». Науковий семінар став продовженням започаткованої низки заходів постійним спікером яких, став директор туристичної фірми «Супутник», кандидат історичних наук, доцент, заслужений працівник культури України, практик з 30-річним досвідом роботи в туристичному бізнесі, незалежний науковий експерт індустрії гостинності Віктор ЗІНЧЕНКО.
Семінар присвячений важливому для індустрії гостинності питанню, пов’язаному з вирішенням конфліктних ситуацій та їх недопущенням. Конфліктність у туризмі – це те, що відображає рівень невідповідності очікуваних і фактично отриманих туристичних послуг. Основа конфліктності закладена в самій природі туристичного продукту, головною особливістю якого є його віртуальний характер. Як наслідок – потенційно виникає можлива, у тому числі об'єктивно, недостатня уява споживачем сутності майбутнього туристичного продукту, яка в свою чергу, виникає і по причині недостатньої компетентності менеджера, який продає даний товар (туристичну послугу). Віктор Анатолійович, відмітив, що вищезазначене є однією зі складових конфліктності, недостатньо вивчену з науково-методичної точки зору. В цілому, конфліктність у туризмі можна класифікувати, як: суб'єктивність сприйняття очікуваного туристом; організаційні прорахунки туроператора; недоброчесність партнерів туроператора (туроператор частіше всього виступає, як посередник між клієнтом і фактичними виробниками послуг); наслідок форс-мажорних обставин. Вершиною професіоналізму туроператора є наявність можливостей попередити конфліктні ситуації, а вразі їх виникнення – оперативно вирішувати проблему. Практика туристичного бізнесу засвідчує, що більше 70 відсотків конфліктів можуть бути урегульовані в разі їх саме оперативного вирішення. Спікер познайомив присутніх з реальними ситуаціями, які були причиною виникнення конфліктів та можливими варіантами їх вирішення. Практичні кейси викликали активну дискусію серед слухачів. За результатами участі у трьохденному науково-практичному семінарі, присутні отримали сертифікати.