Випускові проєкти із журналістики: крига скресла
29 вересня 2023 року кафедра журналістики та мовної комунікації провела онлайн-семінар на тему «Випускові проєкти: методика виконання кваліфікаційних робіт бакалавра та магістра зі спеціальності 061 "Журналістика».
Захід виявився напрочуд корисним для студентів-випускників, які цього року уперше в НУБіП матимуть можливість зробити і захистити власні бакалаврські та магістерські проєкти. Адже дотепер кваліфікаційні роботи в нашому університеті виконували лише як науково-дослідницькі роботи.
Основний спікер - Лариса Масімова, кандидат наук із соціальних комунікацій, доцент кафедри журналістики та мовної комунікації, розповіла студентам про етапи підготовки проектів, про те, правильно їх правильно презентувати. Пані Лариса має досвід роботи зі студентськими випусковими проектами, тому зауважує: боятись нового формату не варто, це дуже цікава форма творчості, яка може спонукати працювати в обраному напрямі медіасередовища й надалі, після одержання диплома.
«Найголовніше у медіапроєкті - визначити, яку роль він виконуватиме у суспільстві, як може змінити світ на краще. Адже ми готуємо соціально відповідального журналіста», - з цими словами Лариси Масімової важко не погодитись.
Присутній на семінарі доктор педагогічних наук, заступник декана гуманітарно-педагогічного факультету Ігор Буцик слушно зауважив, що головною компетентністю для студента-журналіста у всьому світі є вміння виконувати проєкти, тож час зміни пріоритетів у форматі кваліфікаційних робіт настав,
Заступник декана гуманітарно-педагогічного факультету, доктор філологічних наук, професор Світлана Харченко акцентувала на тому, що всі випускники нашого університету повинні вміти виконувати проєктні роботи, а керівництву варто подбати про відповідність дипломних робіт нового формату вимогам затверджених документів, згідно з якими працює виш.
Студентам розповіли про специфіку роботи над інформаційним продуктом, про те, що потрібно, аби підготувати пояснювальну записку та звіт, в якому форматі відбувається захист.
Багато деталей сторонньому слухачеві, можливо, були б незрозумілі, але випускники дізнались багато важливих для себе нюансів - зокрема, щодо методик дослідження цільової аудиторії та визначення рівня унікальності власного майбутнього проекту.
«Від уміння презентувати проєкт буде дуже серйозно залежати, чи високо оцінять вашу роботу», - зауважила Марина Навальна, доктор філологічних наук, професор, завідувачка кафедри журналістики і мовної комунікації НУБіП. Вона ж розповіла про метод SWOT-аналізу, який потрібен для стратегічного планування.
На завершення студенти мали можливість запитати спікерів про певні особливості виконання майбутніх кваліфікаційних робіт, про методичні рекомендації, які їм нададуть наукові керівники, й отримали вичерпні відповіді.
Оскільки для педагогів кафедри такий формат теж є своєрідним викликом, наостанок усі присутні підбадьорили одне одного і взялися до праці над майбутніми проєктами, адже час летить дуже швидко. Отже, крига скресла!
Олена Жишкевич, студентка 4 курсу спеціальності «Журналістика».