Міжнародну діяльність, профорієнтаційну роботу і проведення дня відкритих дверей обговорили гуманітарії на вченій раді

19 березня 2023 року
   І навіть у складний воєнний час життя триває. А це означає, що маємо думати про майбутнє, працювати на майбутнє, зберігати і примножувати інтелектуальний потенціал України. Як цього досягати, на що спиратися в щоденній праці, які форми і методи профорієнтаційної роботи використовувати для її результативності, як шляхи активізації міжнародної діяльності та інші важливі питання вирішували гуманітарії на засідання вченої ради 16 березня.

   Порядок денний вченої ради гуманітарно-педагоігчного факультету традиційно розпочала декан Інна Савицька, яка поінформувала членів ученої ради про підсумки діяльності за березень та поточні завдання факультету.

   На початку засідання хвилиною мовчання вшанували пам’ять Наталії Костриці, завідувача кафедри журналістики та мовної комунікації.

   Інна Миколаївна проаналізувала початок очного навчання для студентів 1, 4 курсів і магістрів 1 року навчання, подякувавши завідувачам кафедр, наставниками академічних груп, викладачам за організований його початок. Вона також зазначила, що середня відвідуваність студентами занять коливається в межах 82‒90 %. Наставники груп провели кураторські години. Кафедра романо-германських мов і перекладу проводить 30 березня VІ Міжнародна науково-практична студентська конференція «СВІТ МОВ і МОВИ СВІТУ», а кафедра англійської мови для технічних та агробіологічних спеціальностей 24 березня ‒ науково-практичний вебінар «Проблеми та інновації у викладанніі ноземної мови у закладах вищої освіти», присвячений 125-річчю НУБіП України. Команда ГПФ «Лідер» взяла участь у меморіалі з мініфутболу імені Сергія Романчука, здобувши 2 перемоги з 2 ігор. Збірна НУБіП України з гирьового спорту успішно виступила на чемпіонаті України (студенти ГПФ Володимир Кульківський, Євгенія Кедич, Андрій Авраменко, Ігор Ігольніков). Кафедра журналістики і мовної комунікації започаткувала проведення суботньої «Медіашколи» для студентів та абітурієнтів, а на кафедрі психології стартувала тренінгова програма для майбутніх психологів «Діти і війна: навчання технік зцілення». Кафедра соціальної роботи та реабілітації і її студенти співпрацюють із центром медико-психологічної, соціально-реабілітаційної допомоги «ОХМАТДИТ», провели профорієнтаційний захід «Пошук професії – квест життя», відвідали в межах освітньої програми Київський міський Центр гендерної рівності, запобігання та протидії насильству. Відбулася зустріч студентів-міжнародників з інспектором відділу Підсахарської Африки МЗС України Артуром Акоповим; зустріч із Послом України в Японії Сергієм Корсунським, з Першим секретарем посольства України в Бельгії Катериною Білотіл. Для студентів професор Микола Томенко організував виїзні заняття з навчальної дисципліни «Всесвітня спадщина ЮНЕСКО». Проведено зустріч зі студентами, що навчаються за програмою «подвійних дипломів» та їхніми батьками. Ці та багато інший подій висвітлено на сторінці факультету і сайті університету.

 

   Наукову доповідь «Штучний інтелект та академічна доброчесність: виклики для освіти» членам ученої ради і всім присутнім спрезентувала доктор філософії старший викладач кафедри романо-германських мов і перекладу Юлія Молоткіна. В її доповіді висвітлено можливості використання штучного інтелекту у сфері гуманітарної освіти, особливо у галузях, які пов'язані з обробкою мови, аналізом текстів та візуалізацією даних (напр., Grammarly, Turnitin, Coursera, Word2Vec, Gephi та ін.), під час проведення занять. Юлія Олександрівна поділилася досвідом застосування одного з інструментів штучного інтелекту під час занять з англійської мови. Вона використала інструмент перефразування під час практики граматичної теми і відзначила позитивні аспекти використання ШІ під час заняття. Ці кейси ШІ допомігли не лише попрактикувати граматику, а й стали інструментом для розвитку навичок редагування та аналізу тексту. Штучний інтелект, зокрема чат ChatGPT можна використовувати під час занять з іноземної мови для: розмовної практики; практики перекладу; вивчення нової лексики; вивчення граматики; практики письма. Наголошено також на тому, що за умови дотримання етичних норм та принципів академічної доброчесності, а також за умови продуманої імплементації інструментів ШІ в освітню діяльність, технології ШІ можуть стати корисним доповненням до навчального процесу як для здобувачів, так і для НПП, а також для всіх стейкголдерів.

 

   Стрижневим питанням ученої ради стало питання, присвячене активізації міжнародної діяльності на гуманітарно-педагогічному факультеті та участь НПП у міжнародних проєктах і програмах, основним доповідачем якого була заступник декана з міжнародної діяльності Алла Кравченко.

   Алла Григорівна у свому виступі наголосила на найважливіших здобутках факультету в міжнародній діяльності: програмі «подвійний диплом» з Академією Поморською у м. Слупськ (Польща) для студентів-бакалаврів і магістрів, яка діє на факультеті від 2016 року; на покращення показників факультету, що формують загальний разом з іншими факультетами й інститутами QS рейтинг університету, на співпраці з Університетом Рідінг (Велика Британія), зокрема участь у проєкті наукового співробітництва з Університетом Рідінг «Capacity building of Ukrainian researchers for sustainable livelihoods: socio-economic development» («Нарощування потенціалу українських дослідників для сталого існування: соціально-економічний розвиток»), а також на співпраці з Університетом Пардубіце в рамках програми Еразмус+.

   Аналізуючи здобутки й окреслюючи перспективні шляхи впотужнення міжнародної діяльності факультету, Алла Кравченко спрезентувала перелік (з покликаннями) фондів і грантів, де НПП факультету можуть конкурувати, а також надала інформацію про портали, де подають оголошення про конкурси, грантові можливості, тендери, стипендії, тощо від різних фондів і програм підтримки: від проектів USAID, EBRD, ПРООН, програм посольств в Україні, інших програм і фондів.
   Ще одним стрижневим питання вченої ради було питання профорієнтаційної роботи на гуманітарно-педагогічному факультеті і підготовка до Дня відкритих дверей, що відбудеться 6 квітня.

   Декан факультету Інна Савицька вкотре наголосила на тому, що питання профорієнтаційної роботи ‒ питання першочергове, а оберти профорієнтаційвної роботи не можна збавляти навіть в умовах воєнного стану. Тому варто активізувати поширення інформації про спеціальності факультету в соціальних мережах, організовувати онлайнбесіди, залучати студентів до проведення профорієнтації. Крім того, сторінки кафедр, а особливо випускових, потрібно щодня наповнювати цікавою інформацією для абітурієнтів, бо саме тепер, в умовах воєнного стану, коли багато наших випускників під тимчасовим прихистком інших держав, коли закордонні виші пропонують або пільгові умови оплати за навчання або й безкоштовне (за рахунок стипендіальних програм), конкуренція між закладами вищої освіти України й закордоння досить жорстка і конкурують, змагаються виші у віртуальному просторі, де сучасний випускник проводить більше часу і заразом пізнає університети, порівнюючи, наприклад, можливості навчання, його форми, цікавинки тощо. І погляд молодих науковців на те, які форми і методи профорієнтаційної роботи будуть результативними, актуальний. Майбутніх доктор філософії, а нині аспірантка 2 року навчання Наталія Шакун доповіла про результати свого дослідження ‒ про організацію профорієнтаційної роботи з викладачами ЗВО, про її дієві форми, методи.

   Наталія Шакун запропонувала використовувати для профорієнтаційної роботи в школі такі форми роботи, як профорієнтаційний урок, участь учнів у наукових гуртках на базі університету, інтерактивні виставки професій, хакатони, інтерактивні онлайн-тести та анкети для визначення індивідуальних особливостей та інтересів абітурієнта, онлайн-курси професійної орієнтації, ділова гра. У полі зору були й форми профорієнтаційної роботи з випускниками закладів фахової передвищої освіти, зокрема портфоліо навчальних проектів, година куратора, менторство. Універсальними, тобто такими, що можна застосовувати для роботи у школі, закладі фахової передвищої освіти, доповідачка назвала квест-гру, воркшопи, індивідуальні консультації, професійні дебати, роботу в соціальних мережах, роботу з сайтом, профорієнтаційні ігри, профорієнтаційний тренінг, опитувальники.
   Анкетування викладачів, що його провела здобувачка, щодо визначення потреб з підвищення кваліфікації НПП до проведення профорієнтаційної роботи (взяло участь 636 НПП), зокрема засвідчило, що викладачі хотіли б або потребуть такого підвищення.

   Співдоповідач, заступник декана Ігор Буцик у своєму виступі представив стан та перспективи профорієнтаційної роботи на гумінатарно-педагогічному факультеті, висвітлив результати опитування школярів м. Києва та Київської області, охарактеризував роботу науково-педагогічних працівників у напрямі застосування прогресивних форм профорієнтації, продемонстрував сьогоднішні результати набору учасників олімпіади для вступу в університет та підготовчі курси, детально окреслив плани подальшої факультетської профорієнтаційної діяльності. Крім того, Ігор Михайлович проаналізував готовність кафедр і факультету до очного проведення Дня відкритих дверей 6 квітня і запропонував підготувати кафедрам дорожню карту зустрічі з абітурієнтами спеціальності.

   Прозвітували про профорієнтаційну роботі і поділилися досвідом завідувачі випускових і не випускових кафедр гуманітарно-педагогічного факультету.

 

   Усі ключові питання порядку денного викликали в членів ученої ради, присутніх жваве обговорення, в ході якого викристалізувалися рішення.

 

   Вчена рада затвердила рекомендації навчально-методичної ради факультету, які представила її голова завідувач кафедри іноземної філології і перекладу професор Світлана Амеліна, схвалила до друку навчально-методичні матеріали.

   Таємним голосуванням учена рада підтримала рекомендацію кафедри фізичного виховання щодо присвоєння вченого звання доцента її очільникові Миколі Костенку.
   Розглянуто й низку інших важливих питань життєдіяльності факультету.
   Віримо в Перемогу. Усе – Україна!

 

Світлана Харченко,
заступник голови вченої ради
гуманітарно-педагогічного факультету


Захисти дисертаційРегіональні навчальні заклади (синій)Набір на навчання (синій)_2015

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook