Вчена рада ННІ енергетики, автоматики і енергозбереження: неформальна освіта може посилити конкуренцію на ринку освітніх послуг та профорієнтаційну роботу

22 травня 2022 року
    Готуючись до засідання вченої ради ННІ енергетики, автоматики і енергозбереження НУБіП України, інколи до плану роботи вносяться корективи з огляду на нагальність розгляду того чи іншого питання. До порядку денного травневого засідання вули включені дуже важливі питання.

    Одне з питань стосувалось формування напрямів неформальної освіти в ННІ енергетики, автоматики і енергозбереження.
   Доповідач, директор інституту Віктор Каплун, розпочав з основних принципів діяльності освітніх систем розвинених країн – неперервне навчання впродовж життя.

   Розвиток неперервного навчання разом із формуванням суспільства знань стали одним із соціальних наслідків глобалізації та інформатизації. Освіта більше не може обмежуватися кількома роками чи навіть десятиліттями на початку життя людини, оскільки безперервне оновлення інформації вимагає постійного самовдосконалення та навчання для досягнення життєвого успіху.

     Загальносвітова тенденція сьогодення – рух до зближення та взаємодоповнення формальної та неформальної освіти.

    Оскільки на відміну від ліцензованої освітньої діяльності, неформальна освіта є необов’язковою та добровільною, вона не може конкурувати чи витісняти існуючу освітню інфраструктуру, а, навпаки, органічно поєднувати, формувати більш якісний навчальний контент, посилювати там самим конкуренцію на ринку освітніх послуг.

     Досвід проведення в ННІ енергетики, автоматики і енергозбереження курсів підвищення кваліфікації (стажування) науково-педагогічних та педагогічних працівників закладів освіти, курси підвищення кваліфікації (стажування) для працівників енергетичних підприємств, освітнього фахового акселератора, тематичних тренінгів для слухачів з різним рівнем фахової підготовки, навчальних курси з використанням діючих демонстраційних зон сучасної техніки, технологій віртуальної реальності показав велику зацікавленість здобувачів вищої освіти, роботодавців та представників бізнесу у розвитку таких форм навчання.

     Серед основних напрямів неформальної освіти у сфері енергетики і автоматики є створення цілісної, відкритої, гнучкої навчальної платформи, яка узгоджено охоплює формальну та неформальну освіту й спрямовується на задоволення якості освітніх послуг та фахового рівня слухачів за участю менторів з підприємств-роботодавців для досягнення комплексних програмних результатів діяльності ННІ (освітній, проєктній, профорієнтаційній, іміджевій тощо).
     Ключовими завданнями на найближчий період є започаткування у новому навчальному році не менше одного постійно діючого заходу неформальної освіти для кожної акредитованої освітньої програми ОС «Бакалавр» та ОС «Магістр». Тут важливо акцентувати увагу на приведенні обсягів і змісту практико-орієнтованого навчання для студентів у відповідність до поточних та перспективних потреб сфери енергетики і автоматики, розширенні інформаційного обміну з бізнесом, підвищенні професійної компетентності науково-педагогічних працівників ННІ, доступності навчальних програм для різних груп слухачів, у тому числі внутрішньо переміщених, безробітних, осіб із обмеженими можливостями тощо, забезпечення органічної єдності з усіма ланками акредитованих освітніх програм з урахуванням потреб ринку праці.
    Заслухавши доповідь директора ННІ енергетики, автоматики і енергозбереження Віктора Каплуна «Формування напрямів неформальної освіти в контексті виконання Плану діяльності ННІ енергетики, автоматики і енергозбереження 2022-2026 рр.» вчена рада ухвалила рішення про створення в інституті впродовж 2022-2023 н.р. навчальної платформи неформальної освіти шляхом розроблення та створення навчально-методичного забезпечення, електронного ресурсу неформальної освіти за аналогією навчального порталу НУБіП України.

    Доповідач відмітив, що в Національному університеті біоресурсів і природокористування України розроблений та введений в дію Порядок визнання результатів навчання здобувачів вищої освіти, здобутих шляхом неформальної та/або інформальної освіти, що є відображенням загальносвітової тенденції сьогодення – руху до зближення та взаємодоповнення формальної та неформальної освіти.
    Неформальна освіта може стати полігоном для випробування сучасник методик та інструментів, котрі згодом можуть бути використані для формування дисциплін наявних освітніх програм.
    Далі була доповідь координатора з міжнародної діяльності Тетяни Книжки про відкриття англомовної магістерської програми MSc Program «Electrical Engineering for Sustainable and Renewable Energy».

   Магістерська програма «Електроінжиніринг сталої та відновлювальної енергетики» присвячена питанням альтернативної енергетики і надає здобувачам компетенції щодо сучасних техніки та технологій у системах з розподіленою генерацією, використання відновлюваних джерел енергії. Вивчення програми розвиває обізнаність щодо нових тенденцій конверсії біопалива, систем управління комбінованими системами енергозабепечення.

     Заступник директора з навчальної і виховної роботи Семен Волошин провів поточний аналіз виконання плану профорієнтаційної роботи кафедр та готовності кафедр до проведення вступної кампанії у 2022 році, озвучив ряд важливих дій для упорядкування і посилення діяльності кафедр, окремих науково-педагогічних працівників та студентського самоврядування щодо проведення профорієнтаційних заходів і створення інформаційно-комунікаційного простору для популяризації та заохочення молоді до вступу на спеціальності 141 «Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка», 144 «Теплоенергетика», 151 «Автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології», 163 «Біомедична інженерія». 

   Як видно, колективам кафедр є над чим працювати. Директор інституту Віктор Каплун загострив увагу завідувачів кафедр на неприйнятно низькому рівні поточного виконання плану профорієнтаційної роботи. Ухвалили рішення терміново активізувати роботу НПП кафедр на профорієнтаційному майданчику. Для цього в інституті заплановані Дні відкритих дверей: 25 травня (онлайн) та 27 травня – очне спілкування зі вступниками у кампусі універчситету.
    Далі професор кафедри фізики Анатолій Відьмаченко презентував надзвичайно цікаву наукову доповідь на тему: «Зміни глобального клімату Землі, Сонячна активність і врожайність с.г. культур».

    Приведені результати розрахунків показують, що високі значення кореляції зміни врожайності досягаються при порівнянні врожайності зернових не з 11-річним, а з Хейлівським, 22 річним магнітним циклом сонячної активності.
   Була й наукова дискусія!
   Професор Відьмаченко своїми міркуваннями та висновками збудив наукову цікавість до предмету обговорення, було багато запитань.


Тетяна Книжка,
секретар вченої ради ННІ енергетики, автоматики і енергозбереження

Набір на навчання (синій)_2015Регіональні навчальні заклади (синій)Захисти дисертацій

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook