Студенти-філологи вийшли на навчання: життя триває
24 лютого 2022 року життя кожного українця та українки змінилося назавжди. З початком повномасштабного вторгнення Російської Федерації ми всі зіштовхнулися з численними викликами долі. Багатьом з нас довелося покинути домівки та шукати порятунок в межах України чи за кордоном, дехто втратив житло, рідних та близьких. Ця війна завдала болючі рани кожному з нас.
Однак не зважаючи на всі страшні та сумні реалії, ми маємо жити далі та робити все можливе задля функціонування суспільства та забезпечення його розвитку, а здобуття освіти і знань є невід’ємною частиною цих процесів.
14 березня 2022 року більша частина українських регіонів відновила навчальний процес після вимушених канікул. Національний університет біоресурсів і природокористування України поки є єдиним ЗВО Києва, в якому відновили дистанційне навчання. Зокрема, колектив кафедри романо-германських мов і перекладу, використовуючи весь досвід викладання онлайн, набутий за час пандемії, розпочав навчання у змішаному дистанційному форматі.
Незважаючи на всі виклики воєнного часу колективу кафедри вдалося успішно відновити навчальний процес для здобувачів усіх рівнів освіти спеціальності 035 Філологія. Слідуючи рекомендаціям МОН, викладачі використовують:
- платформи для проведення онлайн-занять та відеоконференцій Zoom, Cisco Webex та Google Meet;
- навчально-інформаційний портал НУБІП України Elearn;
- месенджери Viber та Telegram задля забезпечення швидкої комунікації зі здобувачами та НПП.
Студенти-філологи, спеціальності перша мова – Англійська – протягом 14 і 15 березня вийшли на навчання за розкладом. Професорсько-викладацький склад кафедри почав заняття з психологічної десятихвилинки з метою підтримки студентства. Якщо 14.03.22 на навчання вийшло від 30 до 45 % студентів-філологів, то 15.03.22 їхня кількість змінилася – з 50 до 63%. Особливо активно долучилися студенти перших-других курсів, зокрема долучаються і студенти, що перебувають за кордоном. Студенти, задіяні у територіальній обороні, відповідально ставляться до статусу студента і знаходять будь-яку можливість долучитися до занять, особливо з фахових дисциплін.
Варто наголосити, що магістри 1 року навчання різних спеціальностей також прагнуть поглибити знання з англійської мови під час занять Англійська мова (бізнес-курс).
Активними і зацікавленими у навчальному процесі є студенти1-4 курсів факультету ветеринарної медицини, першокурсники факультету тваринництва та водних біоресурсів, харчових технологій та управління якістю продукції АПК. Явка студентів цих факультетів на заняття протягом 14-15.03 становить від 36 до 52 %.
Змішаний дистанційний формат навчання дозволяє забезпечити доступ до навчального процесу максимальній кількості здобувачів, зокрема тим студентам, які знаходяться в окупованих містах та селищах або поруч театру бойових дій.
Окрім освітньої, інформаційної, комунікаційної та організаційної підтримки, викладачі намагаються надавати здобувачам й психологічну підтримку в цей непростий час. Деканат, куратори та викладачі спілкуються зі студентами щодня, підтримують та підбадьорюють один одного, що є теж надзвичайно важливим для збереження нормального психічного та ментального стану усіх учасників освітнього процесу.
Початок повномасштабної війни в Україні це, безсумнівно, велике горе для всіх нас. Але продовження навчання у цей буремний час є необхідністю. У кожного з нас свій фронт і кожен з нас повинен боротися як може. Студенти-філологи свідомі свого місця і ролі на сьогодні в українській реальності.
Наші діти та молодь – це наше майбутнє. Тому ми, педагоги, повинні боротися за них та за їхній розвиток як особистостей. Адже саме нашим дітям та нашій молоді доведеться відбудовувати Україну та формувати суспільство, застосовуючи знання отримані від нас.
Мирного неба, сил та терпіння нам усім! Ми вистоїмо й переможемо!
Слава Україні! Героям слава!
Слава нації! Смерть ворогам!
Україна понад усе!
Юлія Молоткіна,
старший викладач кафедри
романо-германських мов і перекладу