Результати виконання програми виховання студентів «Громадянин, Патріот, Фахівець» ухвалено на засіданні Ради з організації виховної діяльності університету

5 січня 2022, 18:26
м. Київ

    У Національному університеті біоресурсів і природокористування України є багато чудових традицій. Однією з таких традицій є підбиття підсумків діяльності наприкінці року та напрацювання пріоритетних напрямів роботи на наступний.

   30 грудня 2020 року відбулося засідання Ради з організації виховної діяльності в університеті, порядок денний якої передбачав аналіз виконання програми виховання студента «Фахівець, Громадянин, Патріот» та розділу «Студентське самоврядування та виховна робота. Інтелектуальний та особистісний розвиток молоді» програми розвитку університету «Голосіївська ініціатива – 2025», аналіз наукового соціологічного дослідження щодо визначення рівня адаптаційного входження першого курсу набору 2020 року та аналіз нарахування додаткових балів за основні досягнення студентів у науковій, науково-технічній діяльності, громадському житті, творчій та спортивній діяльності, що враховуються для розрахунку і формування рейтингу успішності.

     Директор ННЦ виховної роботи та соціального розвитку – Геннадій Ржевський детально розповів про результати виховної діяльності учасників освітнього процесу впродовж 2021 року. Рік навчання був надзвичайно складним. Були і ще залишаються великі виклики і загрози пов`язані з введеням обмежень у зв`язку з небезпекою пандемії  Covid 19,  які обмежували проведення масових форм виховної роботи. Система освіти як і все суспільство перебуває в стані соціально-гуманітарної кризи, дистанційна форма навчання надала нам досвід застосування сучасних інформаційних технологій, онлайн-платформ в Інтернеті, про виховання треба не тощо говорити а волати і кричати, ми втрачаємо тонкий зв`язок, безпосередній контакт з душею студентів, втрачаємо можливість створити необхідні умови для його всебічного особистісного розвитку. Ми вперше проходимо такий шлях створення змішаної системи виховання високоморальної, конкурентоспроможної, відданої своїй справі фахівцеві і умовами життя студентської молоді в умовах карантину. Використання сучасних інтернет технологій в вихованні і навчанні сучасної студентської молоді під час пандемії стало для нас потенційною можливостю в умовах пандемії. Але використання сучасних інформаційно-комунікативних технологій дали можливість не тільки не знизити якість і ефективність виховної роботи, але, навпаки підвищити ії рівень проведення і залученість, охоплення студентів. Завдяки підтримці ректорату ефективно працювала ново створена Рада з організації виховної діяльності університету. Завчасне обговорення планів заходів дозволело запобігати неефективності їх проведення, а навпаки і підвищити рівень проведення різноманітних заходів спрямованих на всебічний розвиток особистості сучасної студентської молоді, надати можливість розвинути їх таталанти і компетентності. Навчально-науковим центром виховної роботи і соціального розвитку розроблено і розміщено практичні рекомендації для наставників академічних груп. Було організовано надання психологічної допомоги і консультування учасників освітнього процесу в Онлайн режимі (надано допомогу і консультування 79 респондентам). Налагоджена тісна співпраця з Центром Соціально-психологічної служби кафедри психології Гуманітарно-педагогічного факультету університет. Більшість виховних заходів за напрямками виховної роботи проводились в Онлайн форматі. В той же час, ми спостерігаємо, що не всі нажаль інститути і факультети змогли вчасно відреагувати на зміни часу і обставини.

         Але, під час очного навчання нам вдалось провести вперше такі чудові заходи, як: "Свято 123 рячниця з Дня  заснування НУБіП України", змагання з шахів на Алеї Слави до 123 річниці НУБіП України, встановлення спортивних рекордів НУБіП України, проведення на стадіоні в очному форматі "Школу Першокурсника", конкурс "Пісня Першокурсника", змагання з шахів в Ботанічному саду, змагання: по мініфутболу, перетягування канату, волейболу серед команд земляцтв, баскетболу, стрітболу, легкоатлетичної естафета "Голосіївське кільце", Онлайн-конкурс "Краса НУБІП України", Онлайн-трансляції театру "Березіль", участь в висадці мільйону дерев і ще безліч неперевершених наповнених позитивними і драйовими емоціями заходів, їх неможливо було провести, без підтримки ректорату всіх команд ННІ та факультетів.

     Геннадій Миколайович наголосив на тому що, різними формами і методами виховної роботи у відповідності до програми "Громадянин, Патріот, Фахівець" охоплено майже 10658 студентів різних курсів навчання. 

   Так, було проаналізовано стан виконання програми виховання студентів університету "Громадянин, Патріот, Фахівець" за наступними напрямками:

-        Національно-патріотичне виховання;

 

-        Інтелектуально-духовне виховання;

 

-        Морально-етичне та естетичне виховання;

 

-        Екологічне виховання;

 

-        Фізичне виховання та утвердження здорового способу життя.

 

 

 

 

 

     Результати виконання програми виховання студентів "Громадянин, Патріот, Фахівець" членами ради ухвалено одноголосно.

   Рада розглянула також актуальні питання організації і проведення виховної роботи в умовах дистанційного навчання, проведення виховної роботи зі студентами в інститутах та факультетах, підготоки святкування 124-ої річниці університету, особливості проведення Онлайн конкурсу на «Найкраща інтелектуальна група», «Найкраща спортивну група» та Онлайн Міжнародного конкурсу «Голосіївська весна», семінару підвищення кваліфікації наставників академічних груп.

   Детальну увагу було приділено результатам соціологічного дослідження адаптаційному входженню студентів першого курсу освітніх ступенів «Бакалавр» та «Магістр» (Для перегляду результатів натиснути тут) до умов навчання в університеті, результати якого показали високий рівень задоволеності студентів першого курсу рівнем організації системи змішаної форми навчання в університеті.

  

  

  

  

  

  

    Геннадій Ржевський не залишив поза увагою результати нарахування додаткових балів студентам першого курсу освітнього ступеню бакалавр та магістр за різними видами робіт в першому сесестрі 2021-2022 року навчання, які в свою чергу дозволяють зробити висновок про активність студентів в різних видах наукової, громадської, культурологічній, спортивній діяльності.

    Аналізуючи отриману структуру додаткових балів ННІ/факультетів та діяльності студентів НУБІП України за І семестр 2021-2022 р.р., ми бачимо, що 3246 студентів першого курсу освітнього ступеню бакалавр і магістр отримали додаткові бали. (Для перегляду результатів натиснути тут)!

    2295 (70,7%) студентів отримали мінімальні показники балів (від 0 до 4 балів), в порівнянні з минулим роком таких студентів було 1564 (67,01%) студента, середні показники балів (від 4 до 7 балів) отримали 353 (10,87%) студента, в порівнянні з минулим роком таких студентів було 436 (18,44%), 598 (18,42%) студентів отримали високі показники (від 7 до 10 балів), в порівнянні з минулим роком таких студентів було 465 19,67%.

   Так найнижчу активність проявили студенти: факультету конструювання та дизайну - 234 (80,41%) студентів, механіко-технологічного факультету 161 (56,49%) студентів, гуманітарно-педагогічного факультету 357 (74,54%) студентів, агробіологічного факультету 201 (50,89%) студентів, факультету ветеринарної медицини 129 (42,43%) студентів, економічного факультету 71 (44,01%) студентів, факультету  захисту рослин біотехнологій та екології 89 (37,08%) студентів, факультету землевпорядкування 53 (36,55%) студентів. 
     Найвищу активність проявили студенти факультетів: факультету ветеринарної медицини 69 (22,7% студентів), ННІ ЕАЕЗ 23 (9,83%) студентів, агробіологічного факультету 64 (16,2%), гуманітарно-педагогічного факультету 35 (7,1%) студентів, харчових технологій і якості продукції АПК 13 (38,24%) студентів, економічного 34 (19,65%) студентів, землевпорядкування 20 (20,0%) студентів, захисту рослин та біотехнологій 47 (19,58%) студентів. 425 студентів першого курсу отримали максимальні додаткові десять балів до рейтингу, це 13,9% від загальної вибірки студентів, в порівнянні з минулим роком таких студентів було – 4,91%.

       Загальна кількість студентів які отримали додаткові бали (від 1 до 10 балів) склала 1714 (52,8%) студентів. 

    Загальна кількість студентів, що немають жодного додаткового балу складає – 1532, це 47,2% відсотків від загальної вибірки студентів першого курсу.

    Як підсумок можна зазначити, що введення карантину і перехід на дистанційне навчання кардинально вплинули на можливість отримання студентами додаткових балів до стипендіального рейтингу. Необхідно активізувати роботу наставників академічних груп з метою роз`яснення студентам особливостей положення про «Про правила призначення стипендів в НУБіП України» та основних положень «Переліку основних досягнень студентів у науковій, науковотехнічній діяльності, громадському житті, творчій та спортивній діяльності, що враховуються для розрахунку додаткових балів при формуванні рейтингу успішності».

     Від імені Оперативного штабу НУБіП України з профілактики захворювань на коронавірус та упередження їх розповсюдження Геннадій Ржевський подякував за злагоджену роботу інститутів та деканатів щодо організації та залучення науково-педагогічних працівників, студентів, аспірантів та працівників до вакцинації від коронавірусної хвороби (COVID-19). Особливо важливим аспектом організації і проведення виховної роботи в умовах пандемії Covid 19 є профілактична превентивна робота по формуванню здорового способу життя науково-педагогічних працівників і студентів нашого університету. Інформування про методи і форми профілактики і запобіганню розповсюдження небезпечного захворювання під час очного навчання.

         Ефективна робота оперативного штабу дозволила запобігти массовому захворюванню всіх учасників освітнього процесу. А співпраця з КДЦ ""Консультативно-діагностичний центр" Голосіївського р-ну м. Києва" дозволила організувати вакцинацію всіх бажаючих викладачів та студентів, членів родин.

        Станом на 24 грудня 2021 року у взаємодії з адміністрацією КНП "Консультативно-діагностичний центр" Голосіївського району та оперативного штабу НУБІП України під керівництвом проректора з науково-педагогічної роботи та розвитку Сергія Кваші, під безпосередньою кординацією ННЦ виховної роботи і соціального розвитку було провакциновано близько 2560 осіб (однією дозою вакцина, а потім другою дозою). Особлива вдячність відповідальним по ННІ/факультетам за вакцинацію викладачів і студентів. Нас чекає наступний етап організації і проведення третьої хвилі вакцинації (бутерна доза вакцинації по проходженню піврічного терміну).

         Геннадій Миколайович виконав почесне доручення і нагородив заступників директорів інститутів та деканів факультетів з виховної роботи від імені ректорату за різними номінаціями. Плідна робота заступників директорів інститутів та деканів факультетів з виховної роботи впродовж 2021 року після об’єктивної оцінки дозволила виокремити зразкові практики та нагородити кращих серед рівних.

 

    Подякою «За інноваційний підхід до методів і способів організації виховної роботи студентів НУБіП України, відданість справі та активну життєву позицію» було нагороджено Заступника директора ННІ енергетики, автоматики і енергозбереження - координатора з виховної роботи та організації дозвілля студентів Лілію Мартинюк.

За кращу організаційно-виховну роботу серед студентів НУБіП України упродовж 2021 року, ініціативність та особистий внесок у розвиток програми виховання студента «Фахівець, громадянин, патріот» дипломами були нагороджені:

 

    За кращу організаційно-виховну роботу серед студентів НУБіП України упродовж 2021 року, ініціативність та особистий внесок у розвиток програми виховання студента «Фахівець, громадянин, патріот» дипломом І ступеня – нагороджена Тетяна Розбицька (Факультет харових технологій та управління якістю продукції АПК);

 

    За кращу організаційно-виховну роботу серед студентів НУБіП України упродовж 2021 року, ініціативність та особистий внесок у розвиток програми виховання студента «Фахівець, громадянин, патріот» дипломом ІІ ступеня – Олександр Шевченко (Факультет землевпорядкування);

 

     За кращу організаційно-виховну роботу серед студентів НУБіП України упродовж 2021 року, ініціативність та особистий внесок у розвиток програми виховання студента «Фахівець, громадянин, патріот» дипломом ІІІ ступеня – нагороджений Олег Марус (Факультет конструювання та дизайну).

     За кращу організацію спортивно-фізкультурних заходів в НУБіП України упродовж 2021 року, популяризацію здорового способу життя, гідне виховання студентської молоді та особистий внесок у розвиток програми виховання студента «Фахівець, громадянин, патріот» дипломами були нагороджені:

     За кращу організацію спортивно-фізкультурних заходів в НУБіП України упродовж 2021 року, популяризацію здорового способу життя, гідне виховання студентської молоді та особистий внесок у розвиток програми виховання студента «Фахівець, громадянин, патріот» дипломом І ступеня – нагороджено Вадима Овчаренко (Гуманітарно-педагогічний факультет);

     За кращу організацію спортивно-фізкультурних заходів в НУБіП України упродовж 2021 року, популяризацію здорового способу життя, гідне виховання студентської молоді та особистий внесок у розвиток програми виховання студента «Фахівець, громадянин, патріот» дипломом ІІ ступеня – нагороджено Тараса Савчука (Факультет ветеринарної медицини) (диплом отримав Юрій Жук);

     За кращу організацію спортивно-фізкультурних заходів в НУБіП України упродовж 2021 року, популяризацію здорового способу життя, гідне виховання студентської молоді та особистий внесок у розвиток програми виховання студента «Фахівець, громадянин, патріот» дипломом ІІІ ступеня – Василя Бочкова (Факультет тваринництва та водних біоресурсів).

   За кращу організацію культурно-мистецьких заходів в НУБіП України упродовж 2021 року, особисту ініціативу, самовідданість та особистий внесок у розвиток програми виховання студента «Фахівець, громадянин, патріот» дипломами були нагороджені:

    За кращу організацію культурно-мистецьких заходів в НУБіП України упродовж 2021 року, особисту ініціативу, самовідданість та особистий внесок у розвиток програми виховання студента «Фахівець, громадянин, патріот» дипломом І ступеня – нагороджений Віталій Коваленко (Агробіологічний факультет);

    За кращу організацію культурно-мистецьких заходів в НУБіП України упродовж 2021 року, особисту ініціативу, самовідданість та особистий внесок у розвиток програми виховання студента «Фахівець, громадянин, патріот» дипломом ІІ ступеня – нагороджена Лариса Карпенко (Факультет аграрного менеджменту);

   За кращу організацію культурно-мистецьких заходів в НУБіП України упродовж 2021 року, особисту ініціативу, самовідданість та особистий внесок у розвиток програми виховання студента «Фахівець, громадянин, патріот» дипломом ІІІ ступеня – нагороджена Анна Дащенко (Факультет захисту рослин, біотехнологій та екології).

       За кращу організацію інтелектуально-духовних заходів в НУБіП України упродовж 2021 року, вагомий внесок у розробку та реалізацію проєктів інтелектуального зростання молоді та особистий внесок у розвиток програми виховання студента «Фахівець, громадянин, патріот» дипломами були нагороджені:

      За кращу організацію інтелектуально-духовних заходів в НУБіП України упродовж 2021 року, вагомий внесок у розробку та реалізацію проєктів інтелектуального зростання молоді та особистий внесок у розвиток програми виховання студента «Фахівець, громадянин, патріот» дипломом І ступеня – нагороджений Олег Криворот (Економічний факультет);

      За кращу організацію інтелектуально-духовних заходів в НУБіП України упродовж 2021 року, вагомий внесок у розробку та реалізацію проєктів інтелектуального зростання молоді та особистий внесок у розвиток програми виховання студента «Фахівець, громадянин, патріот» дипломом ІІ ступеня – нагороджена  Тереза Микицей (ННІ неперервної освіти і туризму) (диплом отримала Любовь Шкварун);

      За кращу організацію інтелектуально-духовних заходів в НУБіП України упродовж 2021 року, вагомий внесок у розробку та реалізацію проєктів інтелектуального зростання молоді та особистий внесок у розвиток програми виховання студента «Фахівець, громадянин, патріот» дипломом ІІІ ступеня – нагороджена Олена Улютіна (Юридичний факультет).

     За кращу організацію природоохоронних заходів в НУБіП України упродовж 2021 року, активну громадянську позицію, створення позитивного іміджу університету та особистий внесок у розвиток програми виховання студента «Фахівець, громадянин, патріот» дипломами були нагороджені:

    За кращу організацію природоохоронних заходів в НУБіП України упродовж 2021 року, активну громадянську позицію, створення позитивного іміджу університету та особистий внесок у розвиток програми виховання студента «Фахівець, громадянин, патріот» дипломом І ступеня – нагороджений Олександр Соваков (ННІ лісового і садово-паркового господарства);

    За кращу організацію природоохоронних заходів в НУБіП України упродовж 2021 року, активну громадянську позицію, створення позитивного іміджу університету та особистий внесок у розвиток програми виховання студента «Фахівець, громадянин, патріот» дипломом ІІ ступеня – нагороджений Ігор Сівак (Механіко-технологічний факультет);

    За кращу організацію природоохоронних заходів в НУБіП України упродовж 2021 року, активну громадянську позицію, створення позитивного іміджу університету та особистий внесок у розвиток програми виховання студента «Фахівець, громадянин, патріот» дипломом ІІІ ступеня – нагороджена Наталія Клименко (Факультет інформаційних технологій).

   

     Разом з тим подяки отримали й завідувачка кафедри культурології – Ірина Майданюк та завідувач кафедри фізичного виховання – Микола Костенко, які тісно співпрацюють зі всіма інститутами та факультетами щодо питань виховання студентської молоді та особистий внесок в реалізацію програми виховання студентів університету "Громадянин, Патріот, Фахівець".

     Сьогодні ми працюємо за змішаною формою навчання, виважено приймаються колегіальні рішення щодо організації освітнього процесу в університеті. Безумовно більша увага приділяється навчальній діяльності, а виховна відійшла на другий план. Проте ми всі повинні розуміти що, питання формування особистості майбутнього сучасного високопрофесійного фахівця й значущість виховання у закладах вищої освіти залишається надзвичайно актуальною. Виховання, формування майбутніх сучасних фахівців, як особистостей, потребують в сучасних складних умовах пандемії Covid 19 переосмислення через брак особистісного контакту в системі «викладач-студент». Освітній простір університету це місце, де має відбуватися процес навчання, виховання й соціалізації студентів. Неможливо сьогодні говорити про екологічні катастрофи, не спираючись на екологічне виховання; вивчати ядерну фізику або генну інженерію, не пояснюючи особистої відповідальності за дослідження та їх наслідки для всього людства.
     На нашу думку, поза нашою увагою залишилась роль особистості викладача, його особистого прикладу в нових умовах, його роль у формуванні особистості студента. 
Ми всі розуміємо що, виховна діяльність, це створення умов для всіх студентів університету щодо розвитку їхньої особистісної всебічної активності. Тому на викладача-наставника академічної групи покладено особливу велику місію допомогти, створити умови для студента. Робота семінару наставників буде корисною і в нагоді всіх настаникам академічних груп.

     Обмеження спілкування під час карантину зі студентським колективом, однолітками, з одного боку, та збільшення спілкування у родинному колі, з іншого, посилює виховний вплив сім’ї як соціально-педагогічного середовища. 

      Наше завдання в умовах дистанційного або змішаного навчання допомогти студентам орієнтуватися в інформації яка розміщена в мережі Інтернет, націлювати на виховний потенціал навчальної інформації, її духовно-культурну змістовність, доцільно використовувати виховні засоби з використанням сучасних інформаційно-комунікативних технологій.   В умовах карантину, коли здобувачі вищої освіти навчаються за дистанційною формою, безпосередній виховний вплив науково-педагогічного працівника на студентів набагато зменшується. Можливість регулювання з боку педагога стихійних виховних впливів на студента обмежується. Тому постає проблема пошуку ефективних шляхів посилення опосередкованого впливу на молоду людину. Виходячи з того, що студент є не тільки об’єктом, але й суб’єктом виховної взаємодії, мета виховання може бути досягнута тільки на основі творчої діяльності самого студента. В умовах гібрідних війн головне наше завдання і мета виховної роботи - це навчити студентів розпізнавати Правду від брехні, розуміти і непіддаватися маніпулятивним психологічним і пропагандистським впливам.        
    Слід звернути увагу на те, що під час пандемії змінюються інформаційні потоки процесу виховання. Посилюється елементи стихійного виховного впливу різноманітних засобів інформації мережі Інтернет. Цей вплив відіграє різну роль в розвитку студента, має майже некерований характер, відрізняється великої варіативністю реакцій молодої людини на її вплив. Однак ступінь впливу інформаційних потоків на людину залежить від рівня інформаційної культури студента. Тому актуалізується проблема формування, розвитку особистісної інформаційної культури студента.

     

  Перед радою з організації виховної діяльності стоять важливі завдання,

головне з яких, це організація відзначення 125 річного ювілею нашого університету,

Дня народження нашої Родини НУБіП України!

Тож до роботи шановні колеги! Нових успішних проектів в новому 2022 році! 

 

 

 

Сергій МИХНЮК,

Начальник відділу виховної роботи

та студентських справ ННЦ ВР і СР

 

Набір на навчання (синій)_2015Захисти дисертаційРегіональні навчальні заклади (синій)

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook