ПОСТІНДУСТРІАЛЬНЕ НАВЧАННЯ В КОНТЕКСТІ НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ ФАКУЛЬТЕТУ ХАРЧОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ ТА УПРАВЛІННЯ ЯКІСТЮ ПРОДУКЦІЇ АПК

October 31, 2017
м. Київ, НУБіП України, навчальний корпус 12, ауд. 315

 

 

20 листопада 2017 р. відбувся семінар-практикум на тему: «МАЙСТЕРНЯ ПОСТІНДУСТРІАЛЬНОГО НАВЧАННЯ», який було проведено Оленою Михайленко – асоційованим викладачем Технологічного університету м. Онтаріо, Канада за сприянням консалтингової компанії VISTAS CANADA - СOLLABORITSI (КАНАДА).

 

Постіндустріальне суспільство зазвичай характеризується тим, що в частці ВВП сфера послуг займає більше половини. У світі виділяється три провідних постіндустріальних країни - це США, Японія і Канада. 97% інтелектуального потенціалу світу зосереджена в цих країнах. Це ж дозволяє їм здійснювати більш, ніж 90% високотехнологічного світового виробництва. Щодо освіти, то постіндустріальне навчання, зорієнтоване на наукові розробки, винаходи та удосконалення існуючих знань, які і цінуються понад виробництва товарів. Такі пріоритети виникають не спонтанно, а формуються в процесі науково-технічного розвитку країн і зростання доходів споживачів.

Головною рушійною силою економіки в постіндустріальному суспільстві є інформаційні ресурси і знання. Основними якостями, які позитивно характеризують працівників, виступають не витривалість і фізична праця, а рівень освіти, здатність до навчання, професійні знання і вміння, нові ідеї тощо.

Саме в зазначеному фокусі постіндустріального суспільства та вимог до навчання була сформована тематика семінару-практикуму.

Науково-педагогічні працівники факультету харчових технологій та управління якістю продукції АПК прийняли активну участь в роботі семінару, серед них:

Зінаїда Бурова та Михайло Муштрук– кафедра процесів і обладнання переробки продукції АПК;

Наталія Сілонова– кафедра стандартизації та сертифікації продукції АПК;

Олександр Савченко та Людмила Тищенко– кафедра технології м’ясних, рибних та морепродуктів.

Програма семінару передбачала різні активності з врахуванням моделі, розробленої науковцями Канади та апробованої Оленою Михайленко з врахуванням реалій Канади, України та Грузії.

 

Програма семінару-практикуму

МАЙСТЕРНЯ ПОСТІНДУСТРІАЛЬНОГО НАВЧАННЯ

Час

Подія, тематика

10.30 – 11.00

Реєстрація учасників

11.00 – 13.00

Еволюція навчання дорослих. Mодель переходу до постіндустріального організаційного навчання

Практикум за складовими елементами моделі:

Digital – високотехнологічне навчання. Як зробити його соціально активним: цифрові інструменти і онлайн-компетенції. Побудова профілю онлайн-компетенцій. Готовність університету до постіндустріального онлайн-навчання: що це означає?

13.00 -13.30

Перерва

13.30 – 15.00

Collaborative – колаборативно-конструктивістське навчання. Дивергентне і критичне мислення. Дослідницькі співтовариства.

Authentic – контекст незнання. Параграфи чи реальні проблеми? Чиї проблеми? Дослідження як невід’ємна складова процесу навчання. Проблемно-орієнтоване навчання (PBL).

Globalized – глобалізоване навчання. Можливість створення міжнародних і міжрегіональних груп. Мультилінгвальне навчання. Культурний інтелект. Як виміряти менталітет? Культурні моделі. Як культурні цінності впливають на траєкторію розвитку? Як створити інноваційну культуру?

15.00 – 15.30

Перерва

15.30 – 17.00

Democratized – демократизуючи навчання. “Парадокс демократії” і суспільство. Ієрархія – чи рівноправ’я: що мотивує до креативного самовираження? Демократичні способи оцінювання. Організаційна демократія як стратегічна перевага.

Теорія активності третього покоління. Культурні шоки:перешкоди співпраці чи інструменти розвитку?

За кожною складовою моделі спікером були представлені практичні кейси застосування моделі та відбувалось обговорення в групах.

Після закінчення семінару всі учасники отримають сертифікат міжнародного зразка про підвищення кваліфікації.

Семінар-практикум став цікавим майданчиком ознайомлення з досвідом постіндустріальних країн у сфері організації освіти та навчання. Так як постіндустріальна освіта дозволяє миттєво реагувати на появу нових знань та ініціатив, то вивчення досвіду та набуття практичних навичок щодо застосування моделей сучасних форм навчання є пріоритетом для викладачів факультету харчових технологій та управління якістю продукції АПК.

 

 

Юлія Слива,
к.т.н. доцент кафедри стандартизації
 
та сертифікації сільськогосподарської продукції

 

Набір на навчання (синій)_2015Захисти дисертаційРегіональні навчальні заклади (синій)

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook