Мова як міст між культурами: сучасні тренди та новітні практики у викладанні англійської мови. Результати проведення міжнародного науково-практичного вебінару на кафедрі англійської філології
Мова як міст між культурами: сучасні тренди та новітні практики у викладанні англійської мови. Результати проведення міжнародного науково-практичного вебінару на кафедрі англійської філології
13 травня 2024 року
Викладач англійської мови у 21 столітті – це не лише професіонал, це ентузіаст, який живе мовою і щиро прагне поділитися цією пристрастю з іншими. Для нього англійська – це не просто набір граматичних правил та слів, а ключ до нових світів, знань та можливостей. Такий викладач не просто навчає, він надихає, запалює інтерес до мови та відкриває перед студентами безмежні горизонти для саморозвитку.
10 травня 2024 року кафедра англійської філології за сприяння декана гуманітарно-педагогічного факультету Інни САВИЦЬКОЇ провела міжнародний науково-практичний вебінар «Мова і світ: сучасні тенденції викладання англійської мови». Більше 100 учасників з Китаю, США, Японії, Чехії, Німеччини, Литви, Польщі, Румунії та Угорщини – викладачі та студенти – об'єдналися, щоб зануритися у світ англійської мови та дослідити найсучасніші методи її викладання.
Міжнародний вебінар розпочався з вітальних слів в.о. завідувача кафедри англійської філології Людмили КЛИМЕНКО та доцента кафедри Світлани КАЧМАРЧИК. Вони привітали учасників та наголосили на важливій ролі, яку відіграє англійська мова в сучасному світі. Ознайомивши присутніх з програмою вебінару, вони закликали їх до активної участі у дискусіях та обміні досвідом.
Міжнародний вебінар розпочався з вітальних слів в.о. завідувача кафедри англійської філології Людмили КЛИМЕНКО та доцента кафедри Світлани КАЧМАРЧИК. Вони привітали учасників та наголосили на важливій ролі, яку відіграє англійська мова в сучасному світі. Ознайомивши присутніх з програмою вебінару, вони закликали їх до активної участі у дискусіях та обміні досвідом.
Першим спікером вебінару була Оксана БАУДАРБЕКОВА – кандидат педагогічних наук, експерт National Foreign Language Center, University of Maryland Global Campus (США).
У своїй промові Оксана подякувала оргкомітет за запрошення та поділилася власним досвідом та порадами щодо двох ключових аспектів викладання англійської мови:
1. Формування навичок ефективної дискусії:
1. Формування навичок ефективної дискусії:
- Оксана поділилася практичними порадами, як допомогти студентам оволодіти мистецтвом чітко формулювати думки, уважно слухати інших, аргументувати свою позицію та поважати думку інших.
- Вона наголосила на важливості створення атмосфери, де кожен студент відчуває себе впевнено та вільно висловлює свою думку.
2. Використання сучасних технологій на заняттях:
- Оксана продемонструвала, як можна використовувати такі цікаві та динамічні методи, як icebreaker questions, OREO technique, 5-clue challenge та інші, щоб зробити заняття з англійської мови інтерактивними та результативними.
- Вона підкреслила, що сучасні технології можуть стати чудовим інструментом для заохочення активності студентів та покращення їхньої комунікативної компетенції.
Окремий блок вебінару було присвячено ресурсам та можливостям професійного вдосконалення, які надає Мерілендський університет. Оксана Баударбекова розповіла про такі програми, як Summer Institute Series та TELL, які пропонують викладачам англійської мови можливість підвищити свою кваліфікацію та ознайомитися з новітніми методиками викладання.
Наступною з доповіддю виступила кандидат педагогічних наук, доцент кафедри англійської філології Світлана КАЧМАРЧИК, яка поділилася власним досвідом налагодження контактів між викладачем і студентами першого курсу та шляхами створення сприятливої атмосфери для вивчення англійської мови.
Світлана Григорівна наголосила на тому, що продуктивним є стиль педагогічного спілкування на основі дружньої прихильності. Такий стиль спілкування можна розглядати як передумову успішного здійснення будь-якої спільної діяльності, у т. ч. навчально-професійної. Діалог – це форма продуктивного, безконфліктного і конструктивного спілкування. Він відбувається на паритетних засадах: позиції викладача та студента рівні. Діалог базується на довірі та повазі один до одного.
Викладачка надала кілька практичних рекомендацій щодо того, як налагодити взаємозв’язок зі студентами першого курсу, оскільки саме через успішне педагогічне спілкування у студентів виникає мотив самоосвіти та професійного самовиховання, бажання вивчати англійську мову і брати активну участь у науково-дослідній роботі.
Наступним спікером вебінару стала Інна КЛЕПКО – асистент кафедри англійської філології, яка наразі викладає англійську мову китайським студентам у Китаї. Вона поділилася власним досвідом та цікавими історіями з життя викладача, розкриваючи секрети мотивації студентів та методики, які роблять вивчення англійської мови легким та цікавим. Доповідь Інни Клепко була дуже інформативною, адже вона щиро поділилася своїми знаннями та досвідом з учасниками вебінару.
У своїй роботі викладачка не обмежується лише стандартними підходами, а й використовує широкий спектр методів, щоб зробити вивчення мови для своїх студентів максимально ефективним.
Автентичні матеріали, інтерактивні методи навчання та індивідуальний підхід до кожного студента - ось що робить її заняття не просто корисними, але й захоплюючими. Завдяки цьому студенти не лише краще розуміють нюанси мови та культури, але й впевнено розвивають навички сприйняття на слух та читання, активно беруть участь у навчанні та без проблем застосовують знання на практиці.
Автентичні матеріали, інтерактивні методи навчання та індивідуальний підхід до кожного студента - ось що робить її заняття не просто корисними, але й захоплюючими. Завдяки цьому студенти не лише краще розуміють нюанси мови та культури, але й впевнено розвивають навички сприйняття на слух та читання, активно беруть участь у навчанні та без проблем застосовують знання на практиці.
Інна Володимирівна – не просто викладач, це справжній ентузіаст своєї справи, який щиро прагне допомогти своїм студентам досягти успіху.
Доповіді спікерів викликали жваве обговорення серед учасників вебінару, які мали можливість поставити питання спікерам та поділитися своїм досвідом викладання англійської мови.
Хочемо зазначити, що основна мета кафедри англійської філології полягає в тому, щоб створити таке студентсько-центристське освітнє середовище, яке надасть можливості особистісного зростання кожному учасникові освітнього процесу. Отже, значна увага під час вебінару приділялася доповідям студентів НУБіП різних факультетів, які навчаються за програмами подвійних дипломів та програмою Erasmus+, оскільки ми, як викладачі, які забезпечували чи й зараз забезпечуємо викладання англійської мови даним студентам, є свідками їхнього мовного розвитку і досягнень, які вони мають, завдячуючи ґрунтовним знанням з англійської мови.
До слова була запрошена аспірантка 4-го року навчання кафедри загальної екології, радіобіології та безпеки життєдіяльності НУБіП України Поліна ПАВЛЕНКО.
Поліна поділилася з учасниками вебінару своїми науковими здобутками, які вона отримала під час навчання у Фукусімському університеті. Вона зазначила, що знання англійської мови відіграли ключову роль у її успіхах. Поліна надала слушні поради учасникам вебінару щодо того, як вивчати англійську мову та досягти успіху в житті. Навіть коротка подорож, зауважує аспірантка, може допомогти зануритися в мовне середовище та покращити свої навички спілкування. Також потрібно шукати можливості спілкуватися з носіями мови онлайн або офлайн. Це може бути участь у мовних клубах, розмовних групах, онлайн-форумах або чатах.
Студентка 1 курсу економічного факультету Магдалина ТАНКЛЕВСЬКА, яка наразі перебуває на навчанні за програмою Erasmus+ в Англо-Американському Університеті поділилася з учасниками вебінару своїм досвідом вивчення англійської мови в Україні та за кордоном. Вона розповіла про те, як вона готувалася до навчання за програмою Erasmus+, а також про те, як вона адаптувалася до нового мовного середовища.
Магдалина дала слушні поради учасникам вебінару щодо того, як вивчити англійську мову та досягти успіху в навчанні за кордоном. Вона зазначила, що їй допомагають покращити навички англомовного спілкування такі фактори як:
- Постійне спілкування з носіями мови: намагайтеся якомога більше спілкуватися з англомовними студентами та викладачами.
- Прослуховування англомовних аудіо та відео: регулярно слухайте англомовні подкасти, дивиться фільми та серіали в оригіналі.
- Читання англомовної літератури: читайте англомовні книги, статті та новини.
- Використання мовних додатків та онлайн-ресурсів: використовуйте мовні додатки та онлайн-ресурси для практики англійської мови такі як: DuoLingvo, Ewa та Englishdom_shool_ua.
Також Магдалина вважає, що YouTube є чудовим ресурсом для вивчення чогось нового. Вона зазначила, що на YouTube можна знайти безліч навчальних відео на різні теми, які можуть допомогти покращити знання англійської мови, але важливо вибирати якісні та надійні джерела.
Студентка 4 курсу факультету аграрного менеджменту Вікторія КРИВЦУН, яка навчається в Ангальтському університеті в Німеччині поділилася з учасниками вебінару своїми здобутками у вивченні англійської мови та розповіла про свої плани на майбутнє. Вікторія розпочала свій виступ з розповіді про те, як вона почала вивчати англійську мову і які ресурси допомогли їй досягти успіху. Студентка також зазначила, що навчання в Ангальтському університеті дало їй можливість поглибити свої знання англійської мови та покращити навички спілкування.
Вікторія прагне побудувати успішну кар'єру в аграрному секторі. Вона відкрита до можливостей працювати як в Україні, так і в Німеччині. Вікторія вважає, що її досвід навчання в двох країнах дасть їй конкурентну перевагу на ринку праці, а також має намір продовжити навчання в магістратурі.
Виступ Вікторії КРИВЦУН був цікавим та надихаючим. Вона є відмінницею навчання та активно бере участь в студентському житті. Студентка продемонструвала, що завдяки наполегливій праці та самовіддачі можна досягти значних успіхів у вивченні англійської мови та відкрити для себе нові можливості у житті.
Студент 4 курсу гуманітарно-педагогічного факультету, спеціальності "Соціальна робота" Олександр КРАСНОДУБЕЦЬ поділився з нами своїми враженнями від навчання в Поморському Університеті (м. Слупськ, Польща).
Олександр розпочав свій виступ з розповіді про те, як він прийняв рішення навчатися в Польщі. Він поділився своїми враженнями від процесу вступу, адаптації до нового середовища та навчання в польському університеті. Він володіє польською та англійською мовою на рівні B2 і також зазначив, що навчання за кордоном дало йому можливість познайомитися з людьми з різних країн світу, розширити свій кругозір та покращити свої мовні навички. Олександр здобув цінний досвід волонтерської роботи та стажування в польських соціальних організаціях.
Виступ Олександра був цікавим та пізнавальним. Він продемонстрував, що навчання за кордоном може стати чудовою можливістю для особистісного та професійного розвитку.
Алла РЕНСЬКА, випускниця Міжнародної гімназії Кьореші, поділилася з учасниками вебінару своїм досвідом вивчення англійської мови в рамках програми Міжнародного бакалаврату (IB) в Будапешті, Угорщина. У своєму виступі Алла розповіла про те, що спонукало її обрати програму Міжнародного бакалаврату (IB) та чому для неї було важливо досконало володіти англійською мовою. Далі вона детально описала свій досвід вивчення англійської мови в рамках програми IB, зосередившись на наступних аспектах:
Навчальна програма: Програма Міжнародного бакалаврату з англійської мови охоплює вивчення літератури, граматики, лексики, письма та усного мовлення, даючи студентам ґрунтовні знання та навички.
Методи навчання: Різноманітні методи навчання, такі як групові проєкти, дискусії, презентації та індивідуальні дослідження, роблять навчання динамічним та цікавим, а також сприяють розвитку критичного мислення та навичок командної роботи.
Оцінювання: Система оцінювання ґрунтується на письмових та усних іспитах, а також на портфоліо робіт, що дає комплексну оцінку знань та навичок студентів.
Завдяки своїм особливостям програма Міжнародного бакалаврату з англійської мови стає чудовою основою для подальшого навчання та успішної кар'єри.
Методи навчання: Різноманітні методи навчання, такі як групові проєкти, дискусії, презентації та індивідуальні дослідження, роблять навчання динамічним та цікавим, а також сприяють розвитку критичного мислення та навичок командної роботи.
Оцінювання: Система оцінювання ґрунтується на письмових та усних іспитах, а також на портфоліо робіт, що дає комплексну оцінку знань та навичок студентів.
Завдяки своїм особливостям програма Міжнародного бакалаврату з англійської мови стає чудовою основою для подальшого навчання та успішної кар'єри.
Алла не лише поділилася своїм досвідом, але й докладно розповіла про те, як програма IB вплинула на її вивчення англійської мови. Вона зазначила, що програма Міжнародного бакалаврату допомогла їй розвинути критичне мислення, навички дослідження та аналізу, а також вміння спілкуватися та працювати в команді.
Анастасія ПИВОВАР, студентка 1 курсу 4 групи спеціальності "Корпоративні фінанси" економічного факультету, захопила учасників вебінару розповіддю про свій досвід вивчення англійської мови в Бізнес-школі у Вільнюсі, Литва.
Анастасія не лише поділилася своїми враженнями, але й детально описала структуру навчання, програму курсу та предмети, які вона вивчає. Окремо вона підкреслила динамічний розвиток литовської економіки, який робить цю країну привабливою для кар'єрного зростання. Не оминула студентка й практичні аспекти навчання, розповівши про процес вступу до Вільнюського університету, необхідні документи, терміни подачі та вартість навчання.
Виступ Анастасії вразив учасників вебінару не лише цікавим досвідом, але й чіткими рекомендаціями. Вона переконливо продемонструвала, що навчання в Бізнес-школі Вільнюського університету може стати трампліном до успішної кар'єри. Анастасія закликала всіх, хто прагне до якісної освіти та динамічного розвитку, не оминати увагою Литву як перспективну країну для навчання. Її щирість та емоційний заряд не залишили байдужими слухачів, які з ентузіазмом ставили запитання та висловлювали зацікавленість у цій можливості.
Міжнародний вебінар «Мова і світ: сучасні тенденції викладання англійської мови» перетворився на справжнє свято спілкування та обміну досвідом! Учасники щиро ділилися своїми знаннями, ідеями та практиками, створюючи атмосферу дружби та взаєморозуміння. Активні дискусії та жваве спілкування підтвердили важливість міжнародного співробітництва у сфері викладання англійської мови.
Кафедра англійської філології висловлює щиру подяку всім учасникам вебінару за їхню активність, цінні знання та плідну співпрацю!
Бажаємо всім успіхів у навчанні, кар'єрі та нових мовних відкриттях!
Людмила ШАНАЄВА-ЦИМБАЛ, Світлана КАЧМАРЧИК,
доценти кафедри англійської філології
доценти кафедри англійської філології